donderdag, september 07, 2006

Stress

Gisteren was waarschijnlijk de meest gestresste dag uit mijn prille journalistieke carrière. Op het programma stonden:

- De uitwerking van een verhaal uit de Alpen, waarvoor ik nog twee niet bijzonder belangrijke mensen moest bellen voor een reactie. Probleem daarbij is dat niet bijzonder belangrijke mensen toch bijzonder lastig bereikbaar zijn, vaak lastiger dan belangrijke, en nooit terugbellen.
- Een interview met een bijzonder belangrijk persoon en direct daarna: het uitschrijven daarvan. Later meer...
- Voetbalwedstrijd Frankrijk-Italië, die om elf uur was afgelopen en waarvan ik uiterlijk om 23:15 een verslag op moest sturen.

Het is allemaal min of meer gelukt, al kwam mijn voetbalverslag door problemen met de internetverbinding twintig minuten later dan gepland. Ik vrees dat het niet in veel GPD-kranten is mee gegaan.

De wedstijd was trouwens fantastisch. Na de oefenwedstrijd tegen Tsjechië (0-2) en een semi-oefenwedstrijd tegen Turkije (3-2) voor de Confederatiebeker, beide in 2003, was het voor het eerst dat ik het Stade de France tijdens een voetbalwedstrijd compleet uitverkocht zag, met 80.000 toeschouwers.
Al na 69 seconden kon de ongenaakbaar geachte keeper Buffon van Italië voor het eerst vissen. Frankrijk speelde bijzonder sterk, moest na de 2-1 een beetje oppassen, maar speelde het duel daarna op grootse wijze uit. Chapeau.

Labels: , ,

3 Reactie(s):

Anonymous Anoniem schreef...

Misschien bellen deze voor jou niet bijzonder belangrijke mensen nooit terug, omdat jij voor hen deel uitmaakt van de niet bijzonder belangrijke mensen en zij het te druk hebben met voor hen bijzonder belangrijke mensen..... of het zijn bijzonder belangrijke mensen voor andere niet bijzonder belangrijke mensen ....... ouf, ik zou er ook gestresst van raken ;-)

7/9/06 22:50  
Anonymous Anoniem schreef...

Bel de 1e Nederlandse gediplomeerde berggids die al sinds 1987 aan de voet van de Mont Blanc woont op over zijn commentaar dat hij zeker heeft.
Voor alle info:
Zijn website: www.edwardbekker.com

10/9/06 12:27  
Blogger Olivier van Beemen schreef...

Goed idee van die Nederlander. Helaas is het verhaal al gepubliceerd...

11/9/06 13:47  

Een reactie posten

<< Home