zaterdag, februari 17, 2007

Parijs volgens de Parijzenaren

Parijs volgens Parijzenaren

Zo zien Parijzeneraren hun stad. Deze alternatieve plattegrond, Paris selon les Parisiens, komt van de website Coquecigrue (ik geloof dat zij het origineel hebben). Ik woon in de toeristenbuurt (schaam, schaam) boven de Chinezen en onder de homo's (pédés). Parijse bezoekers van mijn blog, laat ook weten waar je woont (als je wil natuurlijk: alles mag, niets hoeft op Parijsblog).

Hier de vertalingen:
banlieusards - bewoners van de voorsteden (banlieue)
bobos - van bourgeois-bohème, yuppen
bourges - van bourgeois, de snobistische burgerij
chalalas - rijke, oppervlakkige blaaskaken
coupe-gorge - hier wordt je keel doorgesneden
fringues - kleren
pédés - homo's
personne n'y va - hier komt niemand
ploucs - hillbillies (geloof ik)
putes - hoeren
racailles - gespuis

Labels:

8 Reactie(s):

Anonymous Anoniem schreef...

Een raad van iemand uit 'de rest van de wereld': als de kaart net zo 'coquecigrue' is als de blogger, is er weinig reden tot schaamte!

18/2/07 11:57  
Anonymous Anoniem schreef...

ploucs = proleten

20/2/07 22:03  
Anonymous Anoniem schreef...

Ik heb gewoond in Chalalas, kon het slechter treffen, toch?

21/2/07 19:38  
Anonymous Anoniem schreef...

Woon in de coupe-gorge en het bevalt prima!

21/2/07 21:42  
Blogger Olivier van Beemen schreef...

Heb zelf ook twee jaar coupe-gorge overleefd, maar nu dus veilig tussen de toeristen.

22/2/07 11:30  
Anonymous Anoniem schreef...

Eerst zat ik nog in de bobos, maar toen ben ik via de putes & touristes naar de pauvres verhuisd. Ik moet toch iets verkeerd hebben gedaan, ergens...

22/2/07 15:43  
Blogger Olivier van Beemen schreef...

Ik zou me ook zorgen maken als ik jou was.

Ik heb ze overigens te pakken vandaag: ik heb vanavond afgesproken in Personne n'y va. Het belooft een mooie fietstocht te worden, langs pédés, touristes et banlieusards en fringues.

22/2/07 17:49  
Blogger Olivier van Beemen schreef...

M*****, j'y suis pas allé. Uiteindelijk bleek het gister toch net in Putes & Touristes te zijn.

23/2/07 09:38  

Een reactie posten

<< Home