woensdag, oktober 01, 2008

Wat staat er op de foto? (71)

31 Reactie(s):

Anonymous Anoniem schreef...

Nou, heb me sufgezocht, maar ik kom er niet op. Wel dat het over Georges Melies gaat en dat er toevallig een evenement over de beste man gaande is in Parijs, dus mijn gok zou zijn: ergens in of rond rue de Bercy http://www.cinematheque.fr/fr/evenement-melies/exposition-melies.html

1/10/08 15:45  
Anonymous Anoniem schreef...

Michiel, dat is een handige start. Ben maar even in je digitale voetsporen getreden. Het gebouw van de Cinematheque lijkt op de foto's die ik vond niet een gevel te hebben die dit soort joekels van afbeeldingen kan herbergen.
Heel veel plaatjes en links verder kom ik niet tot meer dan een vage herinnering aan een hele grote megascoop op de Place de L'Italie met een glazen gevel.
Voor dit moment is dat mijn oplossing...hoe magertjes ook.

2/10/08 15:47  
Anonymous Anoniem schreef...

Ha, eindelijk weer eens lastig. Een eerste tip: we bevinden ons binnen een straal van 5 km van mijn appartement in Parijs.

3/10/08 10:50  
Blogger Simone schreef...

Ik zag het meteen, het hoofdkantoor van Dexia in Parijs.
In de rechterbovenhoek de toezichthouders en voor de rest zie ik wat sprookjes...
Mederaadplaatraders, zet hier jullie geld maar op!

3/10/08 11:38  
Blogger Olivier van Beemen schreef...

Voor de minder reguliere bezoeker: ik woon in de Marais

3/10/08 12:14  
Anonymous Anoniem schreef...

Ik weet zeker dat ik het ook al eens ergens in Parijs gezien heb. Dacht toen nog: jammer dat ik geen fototoestel bij me heb. Kan nog niet op de plek komen. Wellicht wordt het uit mijn geheugen losgeweekt in de loop van de vrijdagmiddagborrel om 4 uur. U hoort allen eventueel nog van me.

Jaap A

3/10/08 13:37  
Anonymous Anoniem schreef...

..en terwijl mederader Jaap zijn collega's onder de tafel staat te slempen heb ik alle, ik herhaal alle, ik ondersteep nog eens ALLE foto's die dr wereldwijd online staan met als tags facade, paris, Melies, fenetre zitten bekijken. Zere vingers en spontane RSI maar geen resultaat! Denk ff mee: we zien een gevel, toch? Daarop een afbeelding, toch? Met allemaal filmtitels uit lang vervlogen tijden die geheel danwel deels zijn toe te schrijven aan Melies. Toch? Het zal toch niet een soort dia zijn die dr even staat. Ook toch? Het is groot, Jaap is er wel eens langsgelopen, dus er moeten toch meer mensen zijn dan alleen de verschrikkelijke Correspondent die daarvan een foto maken. En die foto op Google mikken, toch? Desnoods op Flickr, toch? Shit heeft Photobucket een zoekfunxie? even vergeten.
Anyway, ik ben nog een steek verder:-(
Proost Jaap, maar het wordt tijd voor de echte intelligensia: Vaee, Simone...hellup! Toch?

3/10/08 18:18  
Blogger Arjan Tupan schreef...

ik dacht aan de cinematheque francais, want daar hebben ze een 'expositie', maar dat gebouw zou binnen een straal van 5km kunnen zijn, echter, het ziet er heel anders uit. Nou ja, ik ben sowieso geen held in dit spel, maar ga zo wel op youtube eens kijken naar wat filmpjes van Melies.

4/10/08 10:37  
Anonymous Anoniem schreef...

He Clear,
wellicht nog wat brak van een nuit blanche, maar dit is natuurlijk geen moment voor filmpjes kijken, pak de fiets of de Vélib, stort je in het Parijse verkeer en vind de locatie...de tijd dringt.....voor de eer van het Vaderland én eeuwige roem. Veel succes:-)

4/10/08 11:09  
Blogger Arjan Tupan schreef...

Ha francois, ik dacht dat die witte nacht vanavond pas is; als ik daar nu al brak van ben, is het wel heel erg...

4/10/08 11:21  
Blogger vaee schreef...

Tjonge, tjonge moet niet gekker worden. Ik ben uit gegoogeld, vierkante ogen, de computer die een paar keer vast gelopen is. Virtuele geheugen vol. Mijn geheugen leeg. Doe maar een gok Centre Georges Pompidou

4/10/08 13:50  
Anonymous Anoniem schreef...

Laat ook mij een gokje wagen: Parc Andre Citroen. Ik weet niet of dat qua afstand kan, wellicht is dat net buiten de 5 km zone.

4/10/08 15:18  
Anonymous Anoniem schreef...

Volgens mij is het in Parijs. Jullie wisten dat natuurlijk al, maar ik wil natuurlijk voorkomen dat ik in de (jullie?) vergetelheid wegzak. Erger dan dat is nauwelijks denkbaar ;-) En het zet de oude tegenstellingen weer eens even op de kaart: het dorp versus de stad. Correspondent in Parijs is nog geen Correspondent in Frankrijk! Hier in het dorp gaat alles goed. Bij julie in de stad ook?

4/10/08 17:16  
Blogger Olivier van Beemen schreef...

Carl, je bewijst dat je maar beter lekker in de provincie kunt blijven ;-) (of zoiets). Het is (net) buiten Parijs.

4/10/08 17:38  
Anonymous Anoniem schreef...

he Carl, mede-raadplaatramp, leuk dat je weer terug bent. Nu is de zomer echt voorbij:-(
Het goede nieuws is dat ik dankzij de tip van JanA op de ultiem-nuttige website voor de moderne mens kwam: een site met fotoos én adressen van alle openbare pingpong-tafels in Parijs: http://www.falscher-acker.de/paris.html
Parijse lezers: pak de sporttas, neem het aloude CorduBuy-batje mee en sla je tegenstander van tafel!
Maar goed, die foto dus. Even gedacht dat de Correspondent, toen we even niet opletten, enorm bedreven is geraakt in het manipuleren van fotoos en beeld. Hij heeft tenslotte een computer die zich goed leent voor dat soort kleur- en plakacties. Dat die gevel helemaal niet bestaat, en dat we ons gallisch zoeken naar iets virtueels. Het zou wel een ultieme actie zijn van de Correspondent om ons totaal te verwarren...journalistiek dada-isme. Maar ik zie m eigenlijk nietg echt aan voor zulke vuige acties.
Kortom, ergens buiten Parijs, maar nog lang niet in de provincie (daar houden ze niet van zulk modern gevel-gedoe) is dit te vinden. Maar, wat IS het......

4/10/08 18:26  
Blogger Arjan Tupan schreef...

het is toch niet de cinema Georges Melies in Montreuil, he?

4/10/08 23:10  
Anonymous Anoniem schreef...

Het lijkt op de Centre Commercial met z'n Carrefour in Montreuil, vlak aan de Peripherique. Rue de Paris, waar ook het Etap/Ibis hotel zit (Porte de Montreuil). Dit is mijn vaste hotel, wanneer ik in Parijs ben.

5/10/08 13:20  
Anonymous Anoniem schreef...

Grote kans dat Clear en Patrick het juiste antwoord geven. Het blijft raar dat er online nergens een ondubbelzinnig bewijs te vinden is van het bestaan van deze glazen wandversiering. Van de bioscoop in Montreuil is overal alleen een klein fotootje van de entree te vinden.
De bios voert kennelijk gevechten tegen de megabioscopen die nogal populair programmeren. "Série politico-socio-économico-culturelle du moment".
Wat een heerlijke zin. Bent u ook zo 'politico-socio-économico-culturelle'? Nou, ik alleen af en toe:-)
Correspondent: spreek en maak een einde aan de beklemmende politico-socio-économico-culturelle stilte!

7/10/08 17:18  
Blogger Olivier van Beemen schreef...

De helder blauwe hemel kwam sterk naar voren met Montreuil, Patrick zit nog iets dichterbij, maar helemaal juist is het nog steeds niet. Wel veel hulde voor de obstinaatheid waarmee gezocht wordt.

7/10/08 18:43  
Blogger Unknown schreef...

Hmm, niet Centre Commerciale La Grande Porte dus.. Misschien een van die 2 gebouwen die ten noorden van dit winkelcentrum liggen, aan de Avenue du Professeur Andre Lemiere?

7/10/08 23:21  
Anonymous Anoniem schreef...

Elke hint kost me weer een paar uur zoeken en nog steeds is het gebouw met de afbeelding niet online te vinden. Mijn guess zou zijn de MK2 Bibliothèque of gebouwen er om heen, maar dat is helaas gebaseerd op weinig. Nog even doorzoeken, verslavend dit...

8/10/08 10:13  
Anonymous Anoniem schreef...

Ik geef het officieel en fundamenteel op! Als je in google nu woorden als Melies en Montreuil aanklikt krijg je notabene DIT weblog als eerste in de lijst. Het moet niet veel gekker worden! En die mega-opvallende, foto-genieke, extreem toeristische voorpaginafoto-gevelafbeelding van de Melies films is niet te vinden in google, afbeeldingen noch plaatjes, flickr, photobucket, ik heb nota bene zelfs nog een filmpje zitten bekijken over de cinema in Montreuil in de hoop achter de talking heads het verlossende beeld van die klotegevel te zien.
Met een ernstig gevoel van gruwelijke grommerigheid over het onvindbare en curieuze curiositeit over het antwoord...ga ik weer aan het werk.

8/10/08 14:20  
Anonymous Anoniem schreef...

Ik vermoed dat de foto genomen is in de buurt van porte de bagnolet.
(Av. de la republique?)
Op google earth is een foto te vinden van guido musch, wolkenkrabbers. De ramen vh gebouw links op de foto lijken op die vd raadplaat. De plaats vd foto is echter het stadion van Montreuil. Dat klopt echter niet
hg janA

8/10/08 15:22  
Anonymous Anoniem schreef...

De foto waar ik op doelde is genomen op Av general de gaulle, dichtbij metrostation Gallieni.
hg janA

8/10/08 17:02  
Anonymous Anoniem schreef...

Arme, arme weblogbezoekers. Voor het eerst in de - turbulente - geschiedenis van Parijsblog zal ik jullie dan maar uit het lijden verlossen. Dit gebouw staat tegenover het winkelcentrum La Grande Porte, net aan de overzijde van de Périphérique, ter hoogte van de Porte de Montreuil. Hier om precies te zijn.
Ik meen dat het bij het hoofdkantoor van de vakbond CGT hoort, maar zeker weten doe ik dat niet.

9/10/08 13:02  
Anonymous Anoniem schreef...

Dank je voor het uit mijn lijden verlossen. Maar waarom is hier geen spoor van online te vinden?

9/10/08 15:15  
Blogger Arjan Tupan schreef...

Bedankt, correspondent, voor deze verlossende woorden. Ik troost mij met de nooit gedachte gedachte dat ik er eens dichtbij ben geweest, qua raden...

9/10/08 21:08  
Blogger vaee schreef...

Bedankt Oli4 voor de onraadplaat.
Ik vind dit echt voor de trouwe fans en raadplaatraders die nu alle bij de zenuweloog lopen onraadplaat waardig.:-'))

9/10/08 23:53  
Anonymous Anoniem schreef...

Knap werk Olivier! Zo worden we op onze plek gezet. Weer met beide benen op de grond. Voelden we ons geruime tijd oppermachtig en arrogant na vele razendsnel geraden raadplaten...

Simone

10/10/08 00:30  
Blogger emile schreef...

Wat zeggen de spelregels hierover? Allemaal een drankje kopen voor Olivier?

10/10/08 12:13  
Anonymous Anoniem schreef...

Emile, goed idee! Helaas voor de Correspondent worden dit soort digitale gruwelpraktijken alleen digitaal beloond:-)
Olivier: proost!
http://www.gourmetgiftbaskets.com/images/products/Champagne-Gift-Baskets/Dom-Perignon-1996-Champagne-Gift-Box.jpg
Oh ja en felicitaties aan de raders die dr geografisch gezien toch behoorlijk dichtbij waren.

10/10/08 14:06  

Een reactie posten

<< Home