donderdag, oktober 23, 2008

Wat staat er op de foto? (72)

PhotobucketFoto: Emile Gregoire (voor wie een eenmalig raadverbod geldt)

Waar was ik gisteren in het gezelschap van de Fotograaf op reportage? Spelregels en prijs: hier.

Labels:

11 Reactie(s):

Blogger emile schreef...

De Fotograaf belooft bij deze plechtig zijn grote mond te houden en verdubbelt en passant lachend de inzet mits de raadplaat vóór zondagavond 23h59 (GMT+1 en rekening houdend met het ingaan van de wintertijd komend weekend) opgelost worden. Succes!

23/10/08 21:04  
Blogger emile schreef...

"(...) opgelost wordt" natuurlijk. Je m'excuse.

23/10/08 21:07  
Blogger Carl schreef...

Nu Onze Correspondent blijkbaar zijn Parijs heeft verlaten om zich, onder begeleiding van hoffotograaf Emile, in de provincie te wagen, wordt het tijd dat ik weer eens mee strijd om de felbegeerde borrel-met-Olivier. Zeker nu er een bonus te winnen is en er twee beroemdheden in één klap te ontmoeten zijn. Mijn inbreng: Ouradour sur Glane?

23/10/08 22:33  
Blogger Simone schreef...

Gebombadeerd in 1916. Les ruines de l'eglise de l'Orne.
Nietwaar?

23/10/08 22:43  
Blogger Simone schreef...

In de Lorraine, departement Meuse. Het hele dorp is destijds blijkbaar met de grond gelijk gemaakt. Althans bijna. Meer kan ík er niet over vinden. Laat de wintertijd maar komen.

23/10/08 23:05  
Blogger Olivier van Beemen schreef...

Dat is bijna helemaal juist. Laat ik voor één keer niet al te pietluttig doen. Het dorpje het Ornes.

Gefeliciteerd Simone, dat is niet de eerste overwinning als je het mij vraagt.

24/10/08 09:37  
Blogger emile schreef...

Tjonge, wat coulant!

Simone, chapeau. Ben je er ooit geweest?

24/10/08 11:48  
Blogger Olivier van Beemen schreef...

... heet Ornes (slordig schrijven -> slordig denken)

Kritiekpuntje is natuurlijk wel dat aan de ongeschreven regel voorbij is gegaan dat François altijd een kans moet krijgen alvorens het juiste antwoord te geven.

24/10/08 11:55  
Blogger Simone schreef...

Tja, op Francois durf ik niet te wachten. Zodra ik het antwoord weet kwak ik het meteen op het blog. Je weet maar nooit: voor je het weet vis je naast het net.
Zeker vanwege de bonus... Gezellig tussen Emile en Olivier in. Ik tref het maar weer ;-)
En oprechte excuses aan de overige raadplaatverslaafden voor het door mij verprutste weekend.

Emile, ik ben er naar mijn weten nooit geweest. Wel in de buurt.
T was echt googlewerk. Half uurtje. Eitje ;-)

24/10/08 18:42  
Blogger François schreef...

Hoewel ik natuurlijk veel te laat ben, heb ik even serieus gekeken of ik op basis van die foto een zoekactietje zou kunnen verzinnen. No way, een vage hoop stenen, wat symbolen, geen idee hoe ik daar een handige zoekgoogle van zou kunnen maken. Dus op alle fronten chapeau extraordinaire voor La Simone.
Binnenkort wellicht in een voor de gelegenheid vast wat sjieker Parijs etablissement (de Fotograaf en de Correspondent zijn heren met stijl) een prijsuitreiking aan Simone. Bubbels!
Overigens voor de fans: op de site van Emile nu een foto uit dezelfde regio als de raadplaat. En vooral niet vergeten even terug te kijken op de herfstfoto's van de afgelopen periode.

24/10/08 19:42  
Blogger Carl schreef...

Oud gezegde luidt: wie niet naast het net vist piest achter de pot.

24/10/08 20:44  

Een reactie posten

<< Home