maandag, mei 11, 2009

Wat staat er op de foto? (80)

PhotobucketEen ouderwets lastige, zo niet vrijwel onmogelijke opgave: in welk klein stadje nam ik deze foto vorige week? Spelregels en prijs: hier.

Labels:

16 Reactie(s):

Anonymous Christine schreef...

Ik denk Noyon.

12/5/09 08:47  
Anonymous Anoniem schreef...

Colmar

12/5/09 12:13  
Blogger Olivier van Beemen schreef...

Jullie denken nog niet echt de goede kant op.

12/5/09 14:00  
Blogger emile schreef...

Oh, dat zie je zo, dat is de typische bouwstijl van... Noord Frankrijk. Ergens tussen Rijn, België en Atlantische kust.

Zo, m'n eerste slok bier op kosten van De Correspondent is binnen. Ik reken op Gerjan om de rest van het glas leeg te maken, maar niet nadat François er zijn plasje overheen heeft mogen doen. Proost!

12/5/09 15:07  
Blogger François schreef...

Emile, mensen vinden wel vaker dat ik enorm kan zeiken:-) dus ik neem de uitno graag aan.
Ik had nog het Franse Zuiden in gedachten omdat de Correspondent daar recent verbleef, maar dit ziet er mega-noordelijk uit. Wilde gok is het oosten, misschien heeft de Correspondent heel toepasselijk gekozen voor Forbach, het dorpje waar Patricia Kaas in 1966 geboren werd. Zaterdag kreunt ze Frankrijk naar een verdiende hoge notering met heur 'Et s'il fallait le faire' op het ESF in Moskou. Ik ben persoonlijk meer voor Slovenie maar dat komt omdat de zangeres van dat land door een grapppig strijkkwartet wordt begeleid waarvan ik de leden wel eens een handje heb mogen geven. Maar het Noorden van Frankrijk bevindt zich natuurlijk ook in het westen...
Zou het niet Normandie kunnen zijn? Ergens bij Honfleur ofzo. Hier op kantoor kom ik niet toe aan echt zoeken. Vanavond nog even wellicht, al zullen de echte vinders hier me dan wel weer voor zijn.

12/5/09 16:15  
Blogger Olivier van Beemen schreef...

Forbach maakte ik al eens een fijne repo, de andere gok van François gaat meer de goede kant op.

12/5/09 19:13  
Anonymous Anoniem schreef...

Helaas ook weinig tijd om te zoeken. Dacht ook meteen aan La Normandie-lekker makkelijk praten na de hint van de Correspondent- maar ik weet nog niet waar precies. Grtjn vast wel. Heeft zeker zeeën van tijd...Grr

Maar goed in ieder geval moeten we richting westen denken, richting de Grote Plas. De Atlantische bedoel ik dan, Francois.
Wel een zeikfoto trouwens. Zijn die kerken nog nooit op? Grapje.

Simone

13/5/09 09:48  
Anonymous Anoniem schreef...

Bij toeval stuitte ik op Rochefort-en-terre. Een zelfde bouwstijl als op de foto van onze correspondent. Maar de foto is hier niet genomen. Wel in de buurt, nl in Malestroit,35330Maure-de-Bretagne

hg janA

13/5/09 11:10  
Blogger emile schreef...

Tja, in de zelfde bouwstijl (een bos hout tegen de gevel en inderdaad altijd een paapse verzamelplek in de buurt) kunnen we een hele trits plaatsen bedenken.

Indachtig François' kleine plas, Simone's grote variant daarop en janA's Bretagne doe ik met Vannes een schot voor open doel. Betere schutters dan ik willen dat nog wel eens missen (Kieft, drie meter voor een leeg doel, bal twintig meter er overheen - ik begin een ouwe bok te worden dat ik me dat nog kan herinneren) dus ik maak me ook nu weer geen illusies...

13/5/09 12:00  
Blogger Gertjan schreef...

Deze reactie is verwijderd door de auteur.

13/5/09 12:25  
Blogger Gertjan schreef...

Dat ziet er veelbelovend uit JanA.
Alleen Malestroit ligt volgens mij in de 56 en niet in de 35.
@Emile: Is "een bos hout tegen de gevel" een contaminiatie van "een bos hout voor de deur" en een "flinke voorgevel"?

13/5/09 13:12  
Blogger Olivier van Beemen schreef...

JanA is terug. Gefeliciteerd. Ik was in Malestroit, ofwel Malastred, voor de Bretonners onder u. Later, als ik tijd heb, wellicht meer over mijn Bretonse uitstapje.

13/5/09 13:19  
Blogger emile schreef...

@Gertjan: het was inderdaad een onbewuste inspiratiebron waar ik me van bewust werd toen ik het zwart op wit voor me zag staan...

@JanA: tja, ik was iets te laat met op Flickr kijken om je antwoord te verifiëren, maar je hebt gelijk zo te zien. Laat me daar dan nog "Place du Bouffay" aan toevoegen. Goed gevonden!

13/5/09 13:21  
Anonymous janA schreef...

Hartelijk voor jullie felicitaties. Ik vreesde sinds de komst van Gertjan niet meer in de prijzen te kunnen vallen. Maar allee dat valt weer mee.

13/5/09 15:21  
Blogger François schreef...

Hier past wederom grote nederigheid en diep respect voor de dames en heren die de meest exotische pleintjes en straatjes toch moeiteloos raden, al dan niet geholpen danwel in de weg gelopen door hun fantasieen over bossen hout die voor deuren of voorgevels geplaatst zijn.
JanA, proficiat, ik zou dr een Bretons glaasje cider op drinken!

13/5/09 21:00  
Blogger Simone schreef...

janAchtingswaardiggoedgevonden

13/5/09 21:07  

Een reactie posten

<< Home