vrijdag, november 13, 2009

Romantiek volgens uw correspondent

Af en toe is uw correspondent romantisch. Dan laat ik bloemen bezorgen bij mijn geliefde (hmm, alweer een tijdje geleden), neem ik haar mee naar een exquise restaurant (oei, dat was ook al niet vorige week) of staan er allemaal kaarsjes in huis, nou ja, waxinelichtjes.
Hoe dan ook, afgelopen zaterdag had ik zo'n momentje - vrij spontaan kwam het. Na een fijne expo van James Ensor in Musée d'Orsay schemerde het buiten en dacht ik aan de tip die ik onlangs kreeg van een Parijse Nederlander die mijn boek kocht: ga eens iets drinken in de bar van hotel Concorde-Lafayette, op de 34ste etage. Ik haar dus de (weinig romantische) RER C binnengesleept (directe verbinding naar Porte Maillot, dat wel), en nog geen half uur later keken we met een glas champagne (zij) en een groot glas Duvel (ik) over de daken van Parijs en wisten we dat het goed was.

Labels: , ,

17 Reactie(s):

Blogger François schreef...

Pfiew, het glazuur springt van de tanden bij zoveel romantiek. Al weten we sinds de foto's van de IP-presentatie dat de dame méér dan bloemen- en waxinelichtjeswaardig is. Hier en daar zou ik nog wat schaven aan de techniek, het 'binnenslepen' in de metro is wellicht wat rigide:-)

13/11/09 08:52  
Anonymous Batave schreef...

Een Duvel romantisch? Waarom niet meteen een blik 'Amsterdam' ? ;);)

13/11/09 13:21  
Blogger Simone schreef...

Ja vast en zeker, hier heb je mee gescoord!
Maar eh, had ze nog wel oog voor jou bij zo'n prachtig uitzicht?

13/11/09 21:04  
Blogger Gertjan schreef...

Dus samen wat drinken in een onooglijk keldertje is romantischer, Simone?

13/11/09 23:10  
Blogger Rene Smit schreef...

Kan je bij de duurdere hotels gewoon naar binnenlopen en iets gaan drinken? Heb het een keer bij het Ritz geprobeerd, maar toen hadden ze een grote conferentie. Althans dat zei die portier, niet dat ik het geloofde... daarna nooit weer geprobeerd... ervaringen???

14/11/09 01:55  
Blogger Simone schreef...

In het Residenza Napoleone III te Rome kwamen we wel binnen, maar niet verder dan de kelder.
Gelukkig had mijn lief een rugzak vol waxinelichtjes bij zich...

15/11/09 01:44  
Blogger vaee schreef...

Boek verkoop loopt zeker erg goed.
Neem aan dat je in zo'n etablissement niet zo maar binnen huppelt.
Ga met mijn liefje wel weer een keer naar de Mac, ze is gek op een lekkere hamburger en mensjes kijken.

15/11/09 12:34  
Blogger rethje schreef...

Deze reactie is verwijderd door de auteur.

16/11/09 11:58  
Blogger rethje schreef...

Vanaf het dak van warenhuis Samaritain heb je ook een prachtig uitzicht maar dan zonder champagne!

16/11/09 12:12  
Anonymous Dafina schreef...

Nou, Olivier, mijn comlimenten! Vooral die lichtjes, prachtig! Ik heb wel een kritische vraag: doe je dat over 10 jaar nog steeds? A.u.b. niet vergeten! Want, ik weet niet of het aan de leeftijd ligt, of wellicht aan de persoon zelf, maar mijn lief deed het wel toen ie 30 was, maar tegenwoordig.. Proost op de romantici!

16/11/09 21:46  
Anonymous Dafina schreef...

tip: de vrij donkere, maar prachtige Art Deco bar van hotel Lutecia is ook voor niet gasten van het hotel toegankelijk

16/11/09 21:48  
Blogger Oscar schreef...

Goeie tip, vanaf de 34e verdieping ziet de wereld er sprookjesachtig uit. Jammer dat er geen foto van de dame in kwestie bijgeplaatst is. Ze zal ervan genoten hebben! Overigens, wat zijn al die calvinistische reacties weer typisch Nederlands! Alsof decadentie een zonde is.

20/11/09 18:08  
Blogger François schreef...

Oscar, eigenlijk helemaal met je eens! Je beroemde naamgenoot zei al: "la médiocrité c'est la contraire du luxe". Uit mijn hoofd, ik kon de uitspraak niet terugvinden.
Kortom: romantiek kost wat, maar dan heb je ook wat. Of is dat toch nog een beetje Hollands?

21/11/09 19:00  
Blogger Simone schreef...

Ja, Francois. Dàt is juist. Hollantiek op z'n best.
En over 10 jaar, of we er dan nog iets aan hebben???

22/11/09 00:55  
Blogger François schreef...

Simone, romantiek is toch voor eeuwig? Moet ineens denken aan het verhaal dat ik wel eens aan buitenlanders vertel om Nederland te typeren. Ik heb het ooit gehoord van een cabaretier. Man en vrouw zijn 25 jaar getrouwd, vrouw kijkt man aan en zegt enigzins bedroefd: 'nou zijn we 25 jaar getrouwd en je hebt me nou niet een keer eens mee uit genomen". Waarop de man antwoordt: 'Het is nogal lekker weer geweest'.

22/11/09 17:14  
Blogger Simone schreef...

In het begin vinden we elkaar altijd het einde.
Romantiek en humor gaan héél goed samen, Francois. Gelukkig maar.

23/11/09 20:02  
Blogger Simone schreef...

Ik vermoed dat de correspondent geen genoeg kan krijgen van champagne drinken...
Zelfs de achterban wordt hier stil van.

1/12/09 22:24  

Een reactie posten

<< Home