woensdag, november 04, 2009

Hoe open je een fles wijn zonder kurkentrekker?

Parijsblog heeft een nieuwe held.

Gezien op Frogsmoke.

Labels: , ,

12 Reactie(s):

Blogger Olga van Ditzhuijzen schreef...

KurkenTREKKER, Ollie!

4/11/09 16:48  
Blogger Olivier van Beemen schreef...

Daar heb je een punt, dank je. Ik zit hier wellicht toch te lang...

4/11/09 16:49  
Blogger Olivier van Beemen schreef...

Of ik zat nog te denken aan die keer dat ik uit alle macht probeerde mijn Châteauneuf du Pape met een schroevendraaier te openen. Hoe dan ook, ik heb het aangepast.

4/11/09 16:51  
Blogger Simone schreef...

Maar nu weten wij niet wat er voor de kooreksie vermeld stond.
En dat maakt nieuwsgierig.

4/11/09 19:13  
Blogger François schreef...

Ik gok op kurquetrequer:-)

4/11/09 20:13  
Anonymous Crit schreef...

"KurkenTREKKER", "schroevendraaier"; dat was vast kurkendraaier.
Maak er een quiz van, ik lust wel een bakkie koffie.

4/11/09 23:49  
Blogger emile schreef...

De angst dat ik ooit een Chateau Margaux op deze wijze moet openen tijdens een voor de carrière van vrouwlief bepalend diner heef ervoor gezorgd dat in huize Gregoire een schier oneindige hoeveelheid kurkendraaiers en schroeventrekkers te vinden is. Maar "vroeger" duwden we gewoon de dop de fles in; wel oppassen dat de wijn niet in je gezicht spuit als de fles een beetje goed is afgevuld...

5/11/09 10:07  
Blogger François schreef...

Emile, herkenbaar wijnleed. Ook een mooie is hysterisch op zoek naar een kurkentrekker om op het allerlaatste moment te ontdekken dat de fles gewoon een schroefdop heeft. Al is daarmee dan wel meteen bewezen dat de wijn niet geschikt is voor loopbaanbepalende diners.

5/11/09 12:02  
Blogger Olivier van Beemen schreef...

Een bak koffie voor de broeder!

5/11/09 14:00  
Blogger vaee schreef...

Voor de snelle reageerder:
Wat is het nu: geite of geitenlul?

5/11/09 20:49  
Anonymous Anoniem schreef...

Bokken...
Goed opgelet tijdens de biologieles!

7/11/09 06:22  
Blogger vaee schreef...

:-)moet kunnen in 2009

7/11/09 14:16  

Een reactie posten

<< Home