zondag, december 06, 2009

Leven in Frankrijk, En Route, Wereldomroep

Photobucket
Al op mijn derde, op vakantie in de streek Dordogne, legde ik een bovenmatige belangstelling aan de dag voor balen hooi, tractoren en schapen. Mijn moeder herinnert zich hoe mijn piepjonge broertje en ik onze tuinstoeltjes in het hoge gras van een weiland plaatsten, alsof we op de eerste rij zaten in het theater. De voorstelling bestond uit maaiende boeren, die wij luid aanmoedigden.
Uit het hoofdstuk "Boer in Frankrijk", In Parijs, bladzijde 114

Deze en aantal andere schattige jeugdfoto's illustreren een interview over mijn liefde voor Frankrijk in het winternummer van tijdschrift Leven in Frankrijk, dat sinds deze week in de kiosk ligt. Ook in En Route word ik aan de tand gevoeld over mijn boek In Parijs. Verder nog een lovende recensie bij Radio Nederland Wereldomroep.

Kijkt u vooral ook bij de andere recensies en reacties op inparijs.nl of bestel gewoon - lekker gek - direct een gesigneerd exemplaar, dat u nog mooi voor de kerstdagen in huis hebt.

Labels: , ,

7 Reactie(s):

Blogger vaee schreef...

Een boterham met pindakaas zeker

8/12/09 00:01  
Blogger emile schreef...

Deze reactie is verwijderd door de auteur.

8/12/09 09:17  
Blogger emile schreef...

Gespot bij boekhandel Paagman in Den Haag: een stapeltje "In Parijs", mooi tussen Michael Palin en Cees Nooteboom in. Je kon het slechter treffen... Helaas wist ik toen nog niet van de tijdschriften, anders had ik er ook een setje van meegenomen. Chapeau!

8/12/09 09:19  
Blogger Olivier van Beemen schreef...

Ha leuk, goede spotting!

8/12/09 14:46  
Blogger Unknown schreef...

Mooie foto! Zeer passende illustratie.

8/12/09 16:03  
Blogger Simone schreef...

Zit ik met het blad 'EN FRANCE' op de bank. Van Sinterklaas gekregen. Heb ik die beste man nog bedankt ook.
Enige foto!!!

8/12/09 23:54  
Anonymous Batave schreef...

Je haar is inderdaad venetiaans blond...

Verder heb ik een soortgelijke jeugdherhinnering aan Frankrijk : kijken naar mannen die pétanque spelen en ze nog de hand schudden ook als ze komen & gaan !

9/12/09 13:05  

Een reactie posten

<< Home