vrijdag, juli 14, 2006

Quatorze juillet op Champs-Elysées

Zojuist was ik voor het eerst bij de traditionele militaire parade van quatorze juillet, de Franse nationale feestdag. Hoewel ik weinig affiniteit heb met strijdkrachten en dergelijke, was het behoorlijk indrukwekkend. Vooral de tanks, die de grond deden trillen en de laag overvliegende straaljagers. Een fotoverslag.

Na black-blanc-beur, nu weer bleu-blanc-rouge


De Champs-Elysées trillen ervan

Het luidste applaus kregen het alpineregiment...

... en de brandweer

De opperbevelhebber was er ook. Hoogstwaarschijnlijk was het de laatste keer voor Jacques Chirac. Geen aanslag op hem dit jaar, zoals in 2002, toen rechts-extremist Maxime Brunerie hem dood wilde schieten. Foto's: Olivier van Beemen

Labels: ,

2 Reactie(s):

Anonymous Anoniem schreef...

Hm, Olivier, volgens mij ben je vergeten de foto's te uploaden, ik zie in ieder geval niets...De foto van je profiel ook, trouwens.

14/7/06 15:53  
Blogger Olivier van Beemen schreef...

Vreemd, bij mij doen ze het wel gewoon. Ben even druk bezig, maar zal er later vandaag nog eens naar kijken.

14/7/06 15:56  

Een reactie posten

<< Home