vrijdag, januari 12, 2007

Wat staat er op de foto? (22)

Foto: Olivier van Beemen

Na een makkelijke foto vorige week, nu vermoedelijk weer een wat moeilijkere opdracht. Ik nam hem tijdens een reportage begin 2005, nog voordat ik dit weblog had. Wat komt op deze plek te staan en waar is de foto genomen?

Eerdere foto's:
foto 21 / foto 20 / foto 19 / foto 18 / foto 17 / foto 16 / foto 15 / foto 14 / foto 13 / foto 12 / foto 11 / foto 10 / foto 9 / foto 8 / foto 7 / foto 6 / foto 5 / foto 4 / foto 3 / foto 2 / foto 1

Labels:

13 Reactie(s):

Anonymous Anoniem schreef...

Pas de Calais ?
Ikea ?

12/1/07 18:18  
Anonymous Anoniem schreef...

Gelukkig, Hilde is er al....
Weinig aanknopingspunten, dus maar ergens beginnen.(kolen/kali)mijnen op de achtergrond. Elzas? Verkreukeld karretje op de voorgrond. Nieuw museum van de erven Schlumpf ?

12/1/07 23:45  
Anonymous Anoniem schreef...

Ergens bij Lille in de buurt? Die heuvels zie je daar in ieder geval vanaf de snelweg.

13/1/07 10:17  
Blogger Olivier van Beemen schreef...

Hilde en Carl denken samen in de goede richting...

13/1/07 10:30  
Anonymous Anoniem schreef...

Hilde, Pas de Calais, het woord zegt het al bijna ;)
Als Olivier aangeeft dat we samen in de goede richting zijn, laten we dan combineren. Herhaal ik Elzas, zeg jij...... Als het goed is, zien we elkaar wellicht eerdaags in een parijse kroeg?

13/1/07 14:37  
Anonymous Anoniem schreef...

Aardig trouwens, die fotopuzzels. Ben benieuwd wat sebchab's verwarmingsketel oplevert.

13/1/07 14:41  
Anonymous Anoniem schreef...

pff, moeilijk...Nee Carl (Biche?),ik denk dat Olivier bedoelde dat Pas-de-Calais en de mijnen juist zijn. Voor de rest "zwem ik nog" om een Franse uitdrukking te gebruiken.
En die Parijse kroeg ligt niet om de hoek voor mij. Ik woon in een stad die , op loopafstand, tussen 2 rivieren ligt !

13/1/07 15:06  
Anonymous Anoniem schreef...

Louvre à Lens

13/1/07 15:17  
Anonymous Anoniem schreef...

Ai, nu lopen er twee puzzels door elkaar. Een stad op loopafstand tussen twee rivieren? Die wellicht samenkomen? Lyon?
Even beperken tot de foto... Het bouwsel op de foto doet me denken aan iets waar mensen geacht worden binnen te blijven, want het 'spijkerdraad' (kennen we naast anglicisme en germanisme ook zoiets als een francisme??) is naar binnen gericht. Ik volg Hilde richting Calais en gok: een asielzoekerscentrum?

13/1/07 16:33  
Blogger Herman Heringa schreef...

Sangatte

14/1/07 17:21  
Blogger Alexander schreef...

Ik houd het toch op Steenkolenmijnen bij Lille. Liggen ze niet ter hoogte van Lens? Ik weet het niet zo precies, ben altijd blij dat ik belgie uit (niets mis met belgie maar de snelwegen...) ben en op de autoroute zit, waar het gas erop kan zonder dat ik met een hand m´n dashbord kastje dicht moet houden. Voor wat betreft wat er gebouwd is zoek ik het aanknooppunt bij het winkelwagentje... een Carrefour?

15/1/07 11:16  
Blogger Olivier van Beemen schreef...

Hier, in de culturele woestenij van Lens, is men inderdaad bezig met de bouw van een dependance van het Louvre, dat in 2009 de deuren moet openen.

Gefeliciteerd Hilde!

15/1/07 13:34  
Anonymous Anoniem schreef...

Hilde: hulde

15/1/07 16:08  

Een reactie posten

<< Home