zondag, april 22, 2007

Zweven in het stemhokje

Er werd vandaag tot het allerlaatste moment gezweefd rond en zelfs in de Franse stemhokjes. Ik sprak zojuist een vriendin die een paar weken geleden nog vrij overtuigd was van haar keuze voor François Bayrou. Achter het gordijn stopte ze zijn kaartje in de envelop, begon toch te twijfelen, haalde het eruit en koos voor Nicolas Sarkozy. Later op de dag had ze daar weer enigszins spijt van, waarop ze een vriendin belde die met hetzelfde dilemma zat. Ze stelde haar voor Bayrou te stemmen, zodat ze allebei een halve stem uit zouden brengen op beiden. Aldus geschiedde.
Rond 18.30 worden de eerste exit-polls verwacht, terwijl de stembus in veel grote steden nog tot 20 uur open is.

Labels:

2 Reactie(s):

Anonymous Anoniem schreef...

Zeker niet representatief, maar misschien wel een indicatie: in mijn eigen omgeving heb ik het nodige gediscussieerd en rongevraagd. Mij valt op dat er over het algemeen redelijk midden wordt gestemd waar ik dat zeker niet altijd had verwacht. Royal komt in het verhaal nauwelijks voor. Ik vraag me af of Bayrou wel de outsider blijkt te zijn die men denkt. Mijn gok: Sarko en Bayrou gaan door.

22/4/07 18:44  
Anonymous Anoniem schreef...

Inderdaad landelijk niet representatief, maar toch niet geheel onjuist, lokaal gezien. Aantal stemmen in ons dorp:
Sarko 172
Bayrou 140
Royal 91
Le Pen 39

23/4/07 08:17  

Een reactie posten

<< Home