woensdag, april 18, 2007

Presidentiƫle lingerie


Reclamecampagne van lingeriemerk Triumph

Maakt een vrouw eindelijk een goede kans op het Franse presidentschap, krijg je dit... Lingeriemerk Triumph start een seksistische reclamecampagne. Dat vindt de feministische organisatie La Meute tenminste. Een woordvoerster is er niet blij mee dat Triumph de vocabulaire van de politiek gebruikt om ondergoed te verkopen.
De betekenis van de linkerslogan: eindelijk een goed ondersteunde kandidatuur (bh is in het Frans soutien-gorge). De rechter is lastiger te vertalen. Het is iets als Met mij komt iedereen opdagen. Daarbij moet je weten dat Fransen nooit opkomstcijfers publiceren, maar thuisblijfcijfers: abstention. Tussen haakjes: deze negatieve benadering is vast veelzeggend, maar dat is een ander bericht. Ter zake: abstention lijkt erg op abstinence: (seksuele) onthouding.

Labels:

5 Reactie(s):

Anonymous Anoniem schreef...

Oh la la, wat zijn die Fransen toch coquine...Te flauw voor woorden dit.

18/4/07 16:15  
Blogger Bert schreef...

Deze reactie is verwijderd door de auteur.

19/4/07 09:19  
Blogger Bert schreef...

Deze reactie is verwijderd door de auteur.

19/4/07 09:53  
Blogger Bert schreef...

Toevallig lees ik net een oudje van Sylvain Ephimenco, Hollandse Nieuwe ( 1997 ). Daarin kwam ik vanmorgen een aardig citaat tegen dat, althans wat Frankrijk betreft, niet echt aan actualiteit heeft ingeboet : Ephimenco

PS: Ik had me vergist met het maken van de link, de verwijderde commentaren waren van mij.

19/4/07 09:55  
Blogger Little T schreef...

lijkt erg op het gedoe in Nederland om de gelijksoortige reclames van Saph.

19/4/07 14:00  

Een reactie posten

<< Home