vrijdag, mei 29, 2009

Paris selon Gregoire: het bruidspaar

Photobucket
Foto en copyright: Emile Gregoire. Creative Commons not valid. Meer foto's op de website van Emile Gregoire.

Mijn vrienden Tijmen & Lara trouwen vandaag in Nederland, waar ik helaas niet bij kan zijn. Ze gaan op huwelijksreis op mijn favoriete eiland Corsica (waar ik helaas niet bij mag zijn), dus dat belooft een gelukkig huwelijk te worden.
Over deze foto mailt de fotograaf me: 'Trouwfoto's maken in Parijs is The Big Thing voor de elite in Azië op dit moment. Compleet met trouwjurk & pak vliegen ze met hun eigen fotograaf een weekendje over, alleen voor de mooie plaatjes in het trouwalbum... Seriously. Ik ben bezig geweest te kijken of dit een goedbetaalde niche-markt voor me kon worden, maar net als sommige Nederlandse journalisten graag met een Nederlandse fotograaf op stap gaan, willen Aziatische bruidsparen een Aziatische fotograaf, uit eigen land, en geld speelt toch geen rol.'
Een lichte sneer naar uw verslaggever natuurlijk, als zou die bang zijn met Franse fotografen samen te werken (al gebiedt de eerlijkheid me te zeggen dat ik een aantal mindere ervaringen heb wat dat betreft).
Tijmen & Lara, denkelijk hebben jullie vandaag wel meer te doen dan ieder uur parijsblog.nl checken, maar maak er toch een mooie dag van.

Labels: ,

2 Reactie(s):

Blogger François schreef...

Uit eigen waarneming kan ik het verhaal van de Fotograaf bevestigen. Gisteren bij het Palais de Chaillot‎ -Trocadero, een van die topuitzichten in Parijs, zagen we zo'n stel. Hij in ivoor-wit, zij nog maagdelijker in wit, en een fotograaf. Giechelend, zoals alleen meisjes uit het Verre Oosten dat kunnen, liet zij zich de aandacht van een hele club piepkleine Franse kindertjes welgevallen, die met het paar op de foto wilden.

29/5/09 22:46  
Anonymous Aaron schreef...

Ga eens een middagje liggen op het gazon bij de eiffeltoren en je maakt de leukste dingen mee met die mensen! Geen idee of het eliten waren maar we hebben echt hele leuke gesprekken gehad en waarschijnlijk sta ik ook ergens in een chinees plakboek ;)

30/5/09 09:18  

Een reactie posten

<< Home