woensdag, februari 15, 2006

Jacques Brel

Ik weet niet of ik aan een afwijkende ziekte lijd, maar van tijd tot tijd verandert mijn favoriete liedje van Jacques Brel. De volgende liedjes zijn het al eens geweest:

Mijn vlakke land
Ne me quitte pas
La chanson des vieux amants
Vesoul
La chanson de Jacky
Les vieux

Op dit moment ben ik helemaal into zijn laatste album Les Marquises (1977), dat hij bijna tien jaar na zijn eerste afscheid van de muziekwereld maakte. De titelsong Les Marquises is fantastisch, maar mijn favoriete Brel-liedje van het moment is La ville s'endormait.

Kent iemand dergelijke ervaringen? Zijn er liedjes die ik nog onderschat?

Labels:

6 Reactie(s):

Anonymous Anoniem schreef...

O, dit herken ik he-lemaal!

Ik ga voor "Les Bourgeois". En wanneer je eens lekker wil galmen en uithalen (...): "Quand on n'a que l'amour"

Maar misschien vind ik in maart wel iets heel anders mooi...

15/2/06 20:50  
Blogger Olivier van Beemen schreef...

Wel lekker unaniem. Mooi liedje, maar is nog nooit mijn favoriete van het moment geweest.

16/2/06 09:54  
Anonymous Anoniem schreef...

Voor mij is het makkelijk, haha.Marieke natuurlijk!

16/2/06 13:47  
Anonymous Anoniem schreef...

Ik ben al geruime tijd op zoek naar de foto waarop Brel samen met Paul Touvier staat. Een aantal jaren geleden is er eens een televisieprogramma op de franse tv geweest waarin men die toonde. Iemand enig idee?

PWI

20/2/06 13:42  
Anonymous cor verstijlen schreef...

Olivier,

Het is sowieso enkele jaren later inmiddels en ik heb inmiddels je boek gelezen, had ik overigens in enkele dagen uit. Maar ik ben zelf ook een Brelfanaat pursang.
Indien je op zoek bent naar een brel uitdaging luister dan eens naar "les cinq chansons inedites", deze zijn onlangs verschenen met o.a. La cathedrale en La mort en wil je nog verder gaan, probeer dan eens "Je suis bien" wat Brel overigens nooit op plaat heeft gezet....

Groet, Cor Verstijlen

9/3/10 20:17  
Blogger Olivier van Beemen schreef...

Beste Cor

Erg leuk dat je mijn boek hebt gelezen en hartelijk dank voor de tips. Geloof dat ik die "Cinq chansons inédites" wel eens heb zien liggen. Ze zijn dus de moeite waard?

Groet, Olivier

10/3/10 17:36  

Een reactie posten

<< Home