donderdag, februari 09, 2006

Spotprenten Mohammed Charlie Hebdo (3)

Zoals beloofd hier het grootste deel van de overige spotprenten en cartoons van de profeet Mohammed uit Charlie Hebdo. Het Franse satirische weekblad werd daardoor bijna verboden werd door de rechter. Moslimorganisaties hadden een kort geding aangespannen. De komende dagen drukt het blad er 320.000 exemplaren bij, dus een collector's item zal het niet worden. President Jacques Chirac heeft overigens, zonder het blad bij naam te noemen, afwijzend gereageerd op de 'provocatie' die deze special in zijn ogen vormt.
Op Correspondent in Parijs een een extra service: de Nederlandse vertaling. Klik op de plaatjes om ze te vergroten.

Moslimlanden boycotten Denemarken.
- Geen Krisprolls meer!







Waarom hebben we het recht niet Mohammed af te beelden?
- Ik wil niet dat ze erachter komen dat ik de loterij Euromillions heb gewonnen





God bestaat niet...
- Toch wel!








Mag je Jezus belachelijk maken?
- Als jood of als christen?













Links: Zijn jullie er zeker van dat dat een sportprent van Mohammed is?
Rechts: Nee tegen spotprentjes van de profeet!
Karikaturen van moslims






Een getuige durft te praten: 'Ik heb Mohammed gezien'
- Hij was zo groot










- Hij had een grote zwarte baard
- En toen pakte hij in een keer het buurmeisje
- En hij begon haar op deze manier te nemen
- Ja, echt waar
(gaat hieronder verder)









- Ik geef u een blaadje en u tekent hem
- Dit is hem



5 minuten later
- U belt ons als u hem weer ziet
- Hoe kan hij dat nou zeggen. 'Mijn tekening lijkt niet op Mohammed'. Ik weet toch zeker wel hoe Mohammed eruit ziet.
- Daar. Dat is hem.

- Hou hem tegen! hou hem tegen!














De profeet is terug
- Maar hoe herkennen we hem?...
- ... We kunnen immers niet weten hoe hij eruit ziet...











- Ik denk dat hij een baard heeft
- Wacht eens even! Wat weet jij daarvan? Wat heb je gezien? Een foto met het hoofd van Mohammed? Een spotprent? Geef maar toe, godslasteraar...
- Je zegt toch 'bij de baard van Mohammed'. Toch?







- Wat dan nog? Lammergieren [grote gier van de soort Gypaëtus barbatus] hebben ook een baard. Dat is geen argument.
- Wat heeft dat ermee te maken? Jij vergelijkt de zijden haartjes van Mohammed met de smerige veren van een vogel, ongelovige?
- Altijd maar weer de fatwa tegen anderen keren. Net iets voor de sji-ieten.
- Soenniet die je d'r bent. We zijn niet in de moskee.
- Verontschuldigt u mij
- Een bebaarde. Zou dat soms...
- Ik heb je door, smerige hond van een sji-iet. Het idee alleen al is een belediging voor de profeet.
- Dat de lammergier je open moge rijten, soenniet.
- Goede beslissing van me om me in Brazilië te laten opereren om te vermijden dat ik herkend word door die imbecielen...

Labels: ,

4 Reactie(s):

Anonymous Anoniem schreef...

ik vind ze wel kunnen, maar niet grappig...het zal aan de franse humor liggen, of ik snap ze niet.

9/2/06 15:31  
Blogger Werner Bossmann schreef...

Een vriendin probeert me regelmatig uit te leggen dat Fluide Glacial (een Frans stripblad) het summum van leuk is. Tevergeefs! Deze humor komt me erg bekend voor. Maar bedankt voor de service Olivier.

10/2/06 09:55  
Blogger Marloes de Koning schreef...

Ik ben ze in Servie nog niet tegen gekomen. M'n poging om vooral Deense producten te kopen heeft ook nog wat weinig succes. Goed dat je ze erop zet.

10/2/06 11:49  
Blogger Olivier van Beemen schreef...

Ik vind ze in ieder geval grappiger dan de meeste Deense plaatjes. Kreeg laatst toevallig ook een nummer van Fluide Glacial onder ogen en er stonden inderdaad leuke verhalen in.

12/2/06 15:43  

Een reactie posten

<< Home