vrijdag, maart 03, 2006

In de blije neger

In de blije neger, au nègre joyeux, aan de Rue Mouffetard. Foto: Olivier van Beemen

Op de fiets op weg terug naar huis kwam ik de Place de la Contrescarpe op vanuit een straat die ik niet vaak neem. Mijn blik viel op een fraai bord boven een lelijk supermarktje: Au negre joyeux. Maison fondée en 1748. In de blije neger. Het lijkt erop alsof het Maison ooit een restaurantje geweest is of een theehuis. Een internetzoektochtje leerde me dat de meeste anderen die het bord opviel, zich ook afvragen wat er ooit gezeten heeft. Iemand spreekt van een dansclub, terwijl anderen ook aan een eetgelegenheid denken. Wie de blije neger ook wil zien, zou wel eens haast kunnen moeten maken, want B. Diallo, Française van Afrikaanse afkomst heeft een klacht bij de gemeente ingediend tegen dit in haar ogen beledigende bord.

Labels:

3 Reactie(s):

Anonymous Anoniem schreef...

Ja, hoor...
Waar ken ik deze discussie van:
http://scholieren.nrc.nl/weekkrant/2001/36/3.shtml

3/3/06 22:06  
Anonymous Anoniem schreef...

(Maar de Rue Mouffetard ken je wel.)
Het gaat kennelijk over het politieke correct-zijn. Tja.

5/3/06 20:46  
Anonymous Anoniem schreef...

????
Heb ik op lange tenen gestaan?
Tsja.

7/3/06 21:37  

Een reactie posten

<< Home