maandag, juli 03, 2006

Ruim veertig jaar in Parijs: Dave


Wouter Levenbach, beter bekend als Dave. Op een boot kwam hij van Nederland naar Frankrijk. Archieffoto van Het Parool

In BMW-cabrio komt zanger Dave over de Boulevard des Invalides aangereden, terwijl ik op een terrasje op hem zit te wachten. 'Even mijn auto wegzetten,' roept hij me toe, terwijl het terras geamuseerd toekijkt. 'Kom er zo aan.'
Het was al de derde keer dat ik Dave (echte naam: Wouter Levenbach) interviewde. In mijn omgeving sta ik tegenwoordig bekend als Davologue, 'Davoloog' dus. Als zodanig verscheen ik een paar maanden geleden trouwens ook op Canal+, om te vertellen hoe Nederlanders over hem denken, voor zover zij hem nog kennen.
Het gaat hem nog steeds voor de wind. Nieuwe cd (Dave Levenbach, Tout le plaisir a été pour moi), gelukkig in de liefde, veel interviews op radio en tv en een fraai penthouse in een goede buurt. Wellicht komt hij binnenkort ook weer eens in Nederland zingen.
Nadat ik hem eerder ondervroeg over zijn band met Zuid-Frankrijk, was dit keer Daves band met Parijs het gespreksonderwerp. Het verhaal staat in het najaarsnummer van En France.

Kijk hier voor een leuk filmpje van het filmarchief INA uit 1969 over Dave die net in Frankrijk is aangekomen. Zijn lange haar ('dat niet goed bij zijn geslacht past') en donkere bril vallen niet in de smaak bij alle aanwezige journalisten.

Labels:

1 Reactie(s):

Blogger wilma schreef...

wat een leuk stukje over dave, ik ben blij dat hij nog steeds ook nog wel eens in het nederlandse nieuws verschijnt.

ik ben zelf al 32 jaar fan van dave en hoop dat hij inderdaad nog eens een keer in nederland komt optreden

groetjes helma

24/11/06 18:42  

Een reactie posten

<< Home