zondag, juli 02, 2006

Bijzaak

Na een indrukwekkend voetbalfeest met vooral veel toeterende en vlaggende automobilisten, zowel Frans als Portugees, is de rust wedergekeerd in Parijs. Wat is dat toch, dat getoeter? In Nederland doen alleen Turken dat, voor zover ik weet. Ben benieuwd waar de grens ligt, tussen toeterende voetbalfeestvierders en lieden die de straat op gaan, schreeuwen en veel drinken, zoals Nederlanders. Fransen doen dat trouwens ook, het getoeter krijg je er nog bij. Interessant zou zijn te kijken hoe Belgen reageren op een grootse voetbaloverwinning, maar dat is al weer een tijdje geleden, vrees ik. Hoe dan ook, de relletjes op de Champs-Elysées zijn aan me voorbij gegaan en bij Bastille, waar ik was, bleef het redelijk rustig.

Nu tijd voor belangrijker zaken dan de belangrijkste bijzaak: ik zou nog eens uitleggen waarom ik me op het verschrikkelijke Place du Tertre bevond in Montmartre. Het was in opdracht: voilà.

Labels:

0 Reactie(s):

Een reactie posten

<< Home