donderdag, juli 27, 2006

Wat staat er op de foto? (17)

Foto: Olivier van Beemen

Parijs verandert in rap tempo in een zwerverscamping. Ik schreef er vorige week en eerder ook deze winter over. Vanaf de navette (het lijnbootje) tussen Paris Plage rive droite en Paris Plage rive gauche (een rondvaart van veertig minuten voor twee euro: aanrader!) zie je deze camping onder een brug. Vraag is: hoe heet de brug? Spelregels en prijs: hier.
Ook op het weblog van collega Reiding in Rusland is sinds gisteren een foto te raden, al is de prijs weinig begerenswaardig...

Eerdere foto's:
foto 16 / foto 15 / foto 14 / foto 13 / foto 12 / foto 11 / foto 10 / foto 9 / foto 8 / foto 7 / foto 6 / foto 5 / foto 4 / foto 3 / foto 2 / foto 1

Labels:

9 Reactie(s):

Anonymous Anoniem schreef...

Op het bord staat "Paris Centre" dus je mag gevoeglijk aannemen dat het daarbuiten ligt. Ik zeg niks. Heb sowieso nog wat versnaperingen tegoed ;-)

28/7/06 00:37  
Anonymous Anoniem schreef...

Is het de Pont d'Austerlitz en dan de rive gauche-kant?

28/7/06 08:51  
Anonymous Anoniem schreef...

Nog geen juist antwoord

28/7/06 15:58  
Anonymous Anoniem schreef...

Ik ben benieuwd wat het wel is... Volgens mij is die grote schuur op de achtergrond toch echt het Gare d'Austerlitz, maar dat denk ik dus denk ik verkeerd...

29/7/06 15:51  
Anonymous Anoniem schreef...

Het gebouw op de achtergrond is inderdaad Gare d'Austerlitz. De brug heet echter anders.

30/7/06 16:54  
Blogger Bootsma schreef...

Dan zou het de R. Van Gogh kunnen zijn. De brug heeft dan de naam meegekregen van een oude president: Pont Charles de Gaulle.

31/7/06 10:28  
Anonymous Anoniem schreef...

Dat is het juiste antwoord. Gefeliciteerd!

3/8/06 16:52  
Anonymous Anoniem schreef...

Op www.parijsonline.nl staat tegenwoordig ook elke week een foto-raad-wedstrijd. Kijk bij: verborgen Parijs. Erg leuk!

3/8/06 19:54  
Blogger Bootsma schreef...

als ik in parijs ben zal ik zeker van mij laten horen.

7/8/06 14:27  

Een reactie posten

<< Home