zaterdag, april 07, 2007

Wat staat er op de foto? (28)

Foto: Olivier van Beemen

Welke stad heb ik hier - in alle bescheidenheid - redelijk geslaagd by night op foto vastgelegd? De foto maakte ik vanuit een - immer gezellig - Etap-hotel. Spelregels en prijs: hier.

Eerdere foto's:

Labels:

19 Reactie(s):

Anonymous Anoniem schreef...

promenade plantée denk ik...

7/4/07 19:33  
Anonymous Anoniem schreef...

Mijn eerste ingeving zegt me dat dit Lyon is. Het herinnert me de weg langs de Rhône die je rijdt op weg naar de Pmjfzxjrovence.

8/4/07 11:57  
Anonymous Anoniem schreef...

Qua sfeer klopt het wel maar de Rhone en Saone zijn in Lyon toch echt veel breder. We moeten dus zoeken naar een kleinere rivier of een grote rivier daar waar hij nog klein is. Ik heb geen flauw idee. Misschien kan Olivier een hint geven?

8/4/07 13:13  
Anonymous Anoniem schreef...

Lille

8/4/07 19:50  
Blogger Olivier van Beemen schreef...

Tot nog toe nog geen goede antwoorden. Lyon is het dichtstbij.

9/4/07 11:26  
Anonymous Anoniem schreef...

Deze is werkelijk lastig. Na-oorlogse (hoog)bouw, water met platanen. Etap-hotel. Voor mij kan dit overal en nergens zijn. Ik waag nog maar een wilde gok in de hoop op een nieuwe aanwijzing: Strasbourg (ondanks de platanen)?

9/4/07 15:13  
Anonymous Anoniem schreef...

Van mijn kant ook een wilde gok: Ik dacht aan Rennes, daar heb je redelijk moderne flats aan een vergelijkbare rivier/stadsgracht, maar dat ligt te ver van Lyon, ben ik bang. Verder, die gracht zal niet breder zijn dan een meter of 15. Bevaarbaar is ze wel, want er staat een bordje met een afmeerverbod, maar ik betwijfel of een leeg Frans binnenschip onder die brug door kan. Dat zal dus alleen pleziervaart en wellicht een plaatselijke rondvaartboot zijn. Gezien de bouwmassa moet het een grotere stad zijn en die zijn er niet zo veel waar een rivier met zo'n scherpe bocht en op beide oevers een weg er strak langs loopt. Heb het nodige afgezocht, maar ik kom er niet uit.

Peter

9/4/07 21:22  
Anonymous Anoniem schreef...

Half Frankijk afgegooglemapt, grenoble is in de buurt van Lyon en heeft 2 rivieren door het centrum lopen. . . Grenoble dus?

10/4/07 08:48  
Blogger Olivier van Beemen schreef...

Jullie inzet + doorzettingsvermogen wordt zeer op prijs gesteld, maar Lyon is nog steeds het dichtstbij.

10/4/07 08:53  
Anonymous Anoniem schreef...

Dijon!!!

10/4/07 11:48  
Blogger Olivier van Beemen schreef...

Ah, bij vorig bericht bedoelde ik uiteraard wordEN.

Verder is het ook geen Dijon, de stad waar ik met veel plezier een Erasmusjaar heb doorgebracht. Geografisch was Lyon nog steeds beter...

10/4/07 12:02  
Anonymous Anoniem schreef...

Dichter bij Lyon dan Grenoble? Ik verbeeld me de regio Lyon vrij aardig te kennen, maar dit kan ik niet thuis brengen. Ik ga maar de kant op waar ik het minst bekend ben. Roanne?

10/4/07 15:12  
Anonymous Anoniem schreef...

Toulouse misschien? Daar loopt in ieder geval ook een kanaal...

10/4/07 15:51  
Anonymous Anoniem schreef...

de spelregels melden niets over misleidende hints...(er kan niet over de uitslag gecorrespondeerd worden?)maar het is dichterbij Lyon dan bij Grenoble ? ik doe nog een gok Aubenas?

10/4/07 23:04  
Blogger Olivier van Beemen schreef...

Het is Toulouse, niet ver van station Matabiau. Alweer Semprini. Binnenkort maar eens iets drinken!

10/4/07 23:43  
Anonymous Anoniem schreef...

aahhh, snap ´m, lyon licht inderdaad net effe dichterbij toulouse dan grenoble... spelregels hoeven niet herzien te worden ;-)

11/4/07 09:15  
Anonymous Anoniem schreef...

Zijn al die colleges logica toch nog ergens goed voor geweest... ;)

11/4/07 09:29  
Anonymous Anoniem schreef...

Waar geven ze die college's? Ik geloof dat ik er wel een paar kan gebruiken....
Goed werk, Watson.
Tot de volgende foto.

11/4/07 18:17  
Anonymous Anoniem schreef...

bij mij was het licht even uit... net als op de foto.

11/4/07 23:10  

Een reactie posten

<< Home