dinsdag, mei 29, 2007

Wat staat er op de foto? (30)


Welk beroemde huis staat hier op de foto? Wie het goede antwoord heeft, weet meteen op welke fantastische locatie ik het Pinksterweekend heb doorgebracht. Spelregels en prijs: hier.

Eerdere foto's:

Labels:

19 Reactie(s):

Anonymous Anoniem schreef...

Simpel, dit is het in Issey-sur-Amoise gelegen huis dat werd ontworpen door Frank Loydd Wright. Getrude Stein woonde er, Hemingway bracht er vele maanden door en minstens twee Franse presidenten gebruikten het als rendez-vous-plek voor de middagen met hun maitresses. Het is nu in gebruik als "HO" (Herstellingsoord) voor door de stadse lucht en hektiek wat bleek geworden journalisten.
Eitje...waar blijft dat bier?

29/5/07 23:20  
Anonymous Anoniem schreef...

Humor! François, je bent bijna fantastisch, alleen de laatste 4 letters kloppen niet...

Ik weet niet wat en waar, maar als dit een Lloyd Wright-ontwerp is eet ik morgen mijn architectuurboeken op.

Semprini, geef eens een voorzet. Noblesse oblige!

30/5/07 00:01  
Blogger Olivier van Beemen schreef...

Ha, ha. Dat was inderdaad geen Issey-sur-Amoise, noch een plek voor bleke journalisten die al dan niet met maîtresses weer bij moeten komen. De architectuurboeken kunnen in de kast blijven staan.

30/5/07 00:47  
Blogger ]K schreef...

19 quai Malaquais?

30/5/07 11:03  
Anonymous Anoniem schreef...

Als enorme bèta weet ik jammer genoeg niets van architectuur; zelfs Google, bron aller kennis, helpt niets, want 'maison blanche' geeft natuurlijk hele andere resultaten...Maar aan het weer te zien, ligt het niet in de buurt van Parijs!

30/5/07 13:51  
Anonymous Anoniem schreef...

Jammer Semprini, maar wellicht kun je hem later nog inkoppen ;-)

Ik kan me inderdaad niet voorstellen dat Olivier een lang weekend vakantie in de directe omgeving van zijn woonplaats doorbrengt.

Zal ik dan een schot voor de boeg geven? Ik probeer me de voorkant van het huis voor te stellen en zie een monumentale villa aan een boulevard met uitzicht op strand en de Atlantische Oceaan. Verder fantaserend: Maison des Curieux in Royan?

30/5/07 14:50  
Blogger Simone schreef...

Misschien Normandie? Deauville?

30/5/07 15:26  
Anonymous Anoniem schreef...

Is het Wardington House bij Banbury?

30/5/07 18:43  
Anonymous Anoniem schreef...

Ik kan niet vinden wat de prijs is

30/5/07 20:15  
Blogger Olivier van Beemen schreef...

Er zit iets goeds in het antwoord van Carl, in dat van Simone en in dat van Arjan...

De prijs is een kop koffie of een biertje oid, in mijn gezelschap. Of eeuwige roem, naar keuze.

30/5/07 22:43  
Blogger Simone schreef...

Na toute la Normandie te hebben door gegooggled kom ik er nog niet uit...Zou het dan misschien simpelweg 'Hotel Normandy' zijn van Patricia Kaas??

31/5/07 11:40  
Anonymous Anoniem schreef...

Simone, aardig om een link te leggen naar de muziek. Hotel California (Eagles) zal het zeker niet zijn, want dat was 'on a dark desert highway' en de 'warm smell of colitas' kan ik ook niet plaatsen. Bovendien hebben ze daar sinds 1969 al geen wijn meer.
Leonard Cohen (ook mooie franse teksten) bezong het Chelsea Hotel, maar zegt zelf dat dit in New York ligt.

Ik kom dus niet verder. Moet maar eens zoeken hoe de link met Arjan's suggestie moet worden gelegd.

31/5/07 17:36  
Anonymous Anoniem schreef...

Hopelijk is de overeenkomst niet dat het inderdaad een 'house' is - maar zo flauw zal Olivier wel niet zijn. Toch? Olivier? ;)

31/5/07 20:41  
Blogger Simone schreef...

Zou Victor Hugo het kanaaleiland Guernsey zwemmend hebben bereikt of op een vlotje? Zeker is dat ook hij in Hauteville House heeft overnacht:-)) Hugo had waarschijnlijk ook een bleek neusje van al dat schrijven.
Ik ruik de eeuwige roem door de zeelucht heen, maar of het mij toekomt?????

31/5/07 22:39  
Anonymous Anoniem schreef...

Afgaande op je hint dat Carl, Simone en Arjan een beetje gelijk hadden, moest ik denken aan de kanaaleilanden.
Trouvé: Hauteville House waar Victor Hugo logeerde.

31/5/07 22:51  
Anonymous Anoniem schreef...

Op Guernsey dus.

31/5/07 22:53  
Anonymous Anoniem schreef...

maar ik zie nu dat simone me voor is...

31/5/07 23:00  
Blogger Olivier van Beemen schreef...

Eeuwige roem (of een glas) it is voor Simone, en tienjarige roem voor Biche. Inderdaad, ik waaide even een paar dagen uit op Guernsey, echt een fantastisch eiland op anderhalf uur varen van Saint-Malo.
Een beetje Normandië van Simone (Fransen spreken van les Îles Anglo-Normandes), uitzicht op de Atlantische Oceaan (Carl) en toch Brits (Arjan). Hoewel je bij Brits een vraagteken kunt zetten: Guernsey maakt net als Jersey en de andere Kanaaleilanden geen deel uit van het VK, GB, of EU. Ik zal er binnenkort eens een bericht aan wijden.

1/6/07 00:21  
Anonymous Anoniem schreef...

Hmm, heeft ook iets van Lauswolt in Beetsterzwaag waar Balkenende nummer zoveel in elkaar gedraaid is. Nou, mooi niet dus! Moeilijk, moeilijk die fotovragen.

2/6/07 22:33  

Een reactie posten

<< Home