dinsdag, mei 15, 2007

Gezocht: bulldog Boulie

Het correspondentschap heeft vele facetten. Toevallig ben ik in een week twee keer gevraagd een spoorloos wezen in Frankrijk op te sporen: een Nederlandse dame zoekt een Franse vriend met wie ze ooit in contact kwam via een brief in een fles die ze in de Ierse Zee wierp en van wie ik hopelijk het juiste telefoonnummer heb achterhaald.
En er is Boulie de bulldog. Vorige week ontving ik onderstaand mailtje. Nederlanders op vakantie of woonachtig in Frankrijk: als jullie Boulie zien lopen, mail me dan even (adres in rechterbalk). Met toestemming van de schrijfster plaats ik hier de e-mail. Voor inhoud en spelling ben ik niet verantwoordelijk.

Hallo, ik ben Jody van Gerwen.
Ik woon in limbricht in Limburg ik ben op concour geweest in Fontainebleau we waren zeer succesvol daar met de pony's.
Er is mij wat verschrikkelijks gebeurt ze hebben mijn franse bulldog 'Boulie' daar gestolen zij is anderhalf jaar en is zwart en heeft wit op haar borst en ze is gesteriliseerd. Haar chipnummer is: 968000004099770.
Langs het concour was een heel groot zigeuner/gipsy kamp, mensen hebben gezien dat de zigeuner kinderen op het concour rond liepen en vorig jaar hebben de zigeuners ook honden gestolen! We hebben alles te werk gesteld om onze hond terug te krijgen we hebben advertenties in de kranten gezet met foto van 'Boulie' en een belonging uitgeloofd van 500,- euro.
De mensen van het secertariaat van het concour doen ook hun best om onze hond terug te krijgen.
We hebben vernomen dat de gipsy's zijn weggetrokken, wij hebben gedacht dat ze na Lourdes zijn, maar de Pelgrim van de zigeuners is in Augustus dus dan zijn we al te laat. Meschien zou u ons kunnen helpen om 'Boulie' weer bij ons terug te brengen. Meschien kunt u wat voor ons betekenen, want u zit daar lang genoeg voor in Frankrijk wij zitten nu met de handen in het haar want we missen haar heel erg en ook Rocky onze andere hond. Ik kan niet begrijpen dat mensen zoiets kunnen doen. Ik hoop van Harte dat u ons kunt helpen.

Met vriendelijk groet,
Jody van Gerwen

Labels: ,

1 Reactie(s):

Anonymous Anoniem schreef...

http://asso.rbf.free.fr/Pages/Contacteznous.htm

Je zou de oproep even vertaald naar deze mevrouw sturen, zij vangt bulldogjes op voornamelijk uit broodfokkerijen en andere ellendige omstandigheden, en ze heeft een enorm netwerk door heel Frankrijk.

17/12/08 12:38  

Een reactie posten

<< Home