donderdag, november 15, 2007

Een dagje Parijs tijdens de staking

Nog nooit zag ik station Châtelet-les Halles zo leeg. Op een normale dag nemen 750.000 reizigers er de metro of de RER-trein. Vandaag zag ik gesloten winkels, lege roltrappen en geen enkele trein.

Geen enkele trein, zei ik.

Met metrolijn 14 - zonder bestuurder, dus die rijdt gewoon - kwam ik bij de universiteit Tolbiac, waar de studenten ook 'staakten'. Aanhalingstekens omdat volgens mij alleen mensen met betaald werk kunnen staken. Hoe dan ook, lopend bereikte ik station Montparnasse, waar de rebellen zich hadden verzameld.

U dacht nog leuk naar het theater te gaan dit weekend. Dus niet: ook de Comédie Française staakt, net als de Opéra de Paris.

Een bijna-gratis leenfiets van Vélib' bleek het beste middel de stakingsellende te omzeilen. Uw correspondent heeft zich inmiddels gelaafd aan enige glazen Beaujolais (verrassingen waren uitgesloten) en is u morgen weer van dienst.

Labels: , , ,

3 Reactie(s):

Anonymous Anoniem schreef...

Zag vandaag een verslag van je hand in de Gelderlander. Opvallend: de verwijzing naar je blog nemen ze ineens niet meer op!

15/11/07 13:05  
Anonymous Anoniem schreef...

mede-frigo-bewoner Carl heeft al ns prijzende woorden gewijd aan je fotografische kwaliteiten, en als ik die foto van die PCF-ballon zie denk ik: Carl heeft gelijk. Je hebt talent. Mooi!

15/11/07 17:49  
Blogger Olivier van Beemen schreef...

Vreemd, die verwijzing zou er nog steeds bij moeten staan. Ik heb het aangekaart bij de redactie.

Merci voor het fotocompliment. Vond die foto ook redelijk geslaagd.

15/11/07 17:57  

Een reactie posten

<< Home