woensdag, april 16, 2008

Wat staat er op de foto? (54)

Het begon lang te duren, maar hier is ie dan weer: de fotoquiz. Welke stad ligt hier aan mijn voeten? Spelregels en prijs: hier.

Foto: Olivier van Beemen

Labels:

15 Reactie(s):

Blogger Hazkan schreef...

Wat lastig om op basis van een "lucht"foto een stad te herkennen. Ik ben dan ook een van die mensen die in het vliegtuig bij Lille, Antwerpen, Brussel, den Bosch, Rotterdam en den Haag roept dat Amsterdam er zo mooi uitziet vanuit de lucht.

Na googelen op een aantal bergsteden kan ik definitief zeggen dat dit ze allemaal kan zijn.

Ook als ik op zoek ga naar plaatsen waar bergen (een echte Fransman roept me nu tot de orde) en zeewater te vinden zijn geldt trouwens nog steeds hetzelfde.

16/4/08 09:28  
Blogger vaee schreef...

Deze reactie is verwijderd door de auteur.

16/4/08 10:23  
Blogger vaee schreef...

Inderdaad weer een lastige, dus maar weer een voorzetje Millau?

16/4/08 10:27  
Blogger Olivier van Beemen schreef...

Altijd goed om een poging te wagen natuurlijk, maar met deze voorzet is het nog lastig inkoppen. Volgens Mappy is het naar deze plek 4 uur en 42 minuten rijden vanaf Millau.

16/4/08 16:07  
Blogger Hazkan schreef...

Van mijn wilde gokken komt Lourdes wel heel mooi dichtbij de door jou gemeten reistijd...

Hoewel de zee daar niet extreem dichtbij te vinden is denk ik dat we wel kunnen spreken van enig water in de buurt...

16/4/08 17:02  
Blogger Hazkan schreef...

Ter aanvulling:
Indien mijn antwoord klopt haalde ik zee en bergen door elkaar... Gebeurt wel vaker uiteraard

16/4/08 17:05  
Anonymous Anoniem schreef...

Ziet er goed uit, y-man. Ik heb even gegoogle-earth en zie alleen maar overeenkomsten. Knap! Kijk zelf maar, de Panoramiofoto's vanaf de Pic du Jer bewijzen alles. Zou onze Correspondent er ook wonderen hebben gezien?

16/4/08 19:06  
Blogger Simone schreef...

Nu al geraden?? Blijkbaar zijn de wonderen de wereld nog niet uit...
Toen ik in Lourdes was-je kan er tenslotte niet aan voorbij rijden- lagen de commerciele kruisjes op de dakpannen uitgestald. Dat zag ik niet terug op deze foto...
Wel een indrukwekkend oord moet ik zeggen. En jezelf gelukkig prijzen dat je gezond bent maar toch ook een slok drinken, voor het geval dat, want baat het niet dan schaadt het niet.

16/4/08 20:12  
Blogger Lucas schreef...

Grenoble...

16/4/08 20:21  
Blogger Unknown schreef...

Het is volgens mij idd Lourdes.. ik heb exact zo'n foto gemaakt vanaf de Pic du Jer..

16/4/08 20:40  
Blogger Olivier van Beemen schreef...

Het is Lourdes, te makkelijk weggegeven...

Ik was er al weer een tijdje geleden, eigenlijk juist omdat er te weinig wonderen plaatshebben. Ik plaats het verhaal van destijds hierboven.

16/4/08 20:53  
Anonymous Anoniem schreef...

Lourdes, deze loser was blij dattie nog iets kon bijdragen aan de oplossing door met google earth zojuist een foto van vrijwel dezelfde locatie te vinden....en dan komt veroorzaker en Enig Jurylid van deze quizzz al zelf met het verlossende woord:-(
Het zit niet mee. En dat terwijl een hoogtepunt uit mijn prille jeugd het moment was dat mijn moeder uit Lourdes een ViewMaster meebracht. Een soort verrekijker met lenzen waarin je kartonnen kaarten met dia's stak. De dubbele dia's gaven, als je in de ViewMaster keek, een overdonderend 3-D effect.

16/4/08 20:59  
Blogger Olivier van Beemen schreef...

Felicitaties overigens voor y-man. Gelukkig heeft François zijn Viewmaster nog (of is die niet meer?) en zijn er volgende week nieuwe kansen.

16/4/08 21:54  
Blogger Olivier van Beemen schreef...

Via de mail werd ik op deze fraaie viewmaster gewezen. François, de prijs gaat tot nog toe meestal aan je neus voorbij, maar hier kun je je slag slaan.

17/4/08 12:55  
Anonymous Anoniem schreef...

Het is weer bewonderenswaardig speurwerk, dat je zo'n oud ding nog hebt kunnen opsporen. En inderdaad, dat was de Viewmaster zoals ik er een had. Die doos van Lestrada herken ik nog, mijn master was weliswaar wit en niet groen maar verder is het helemaal weer de sixties! De reden dat ik zo laat reageer is, afgezien van drukke dagen op mijn werk, dat ik de bisschop moest zien te bereiken. De huidige ken ik niet persoonlijk maar zijn bisschoppelijk paleis staat nog steeds op een van de mooiste pleinen van Rotterdam, naast dat van de vicaris, en vroeger zat -piquent detail- de NVSH met zijn gebouw op het zelfde rijtje. En jawel...de bisschop handelde geheel conform de regels, gaf zijn bindende eindoordeel en nu is het zeker: Correspondent je vondst van de Viewmaster is een Wonder! Hallelujah!


De bisschop is voorzitter van een comité van medici dat vergadert over wonderbaarlijke genezingen. Het ‘wondercomité’ geeft aan of er sprake is van een wonder, waarna de bisschop van het plaatselijke bisdom van de ex-patiënt zijn bindende eindoordeel geeft.
Voordat het wondercomité zich over een dossier buigt, ontfermt het medische bureau van Lourdes zich daarover. Het staat onder leiding van dokter Patrick Theillier, die

20/4/08 17:27  

Een reactie posten

<< Home