zondag, mei 04, 2008

Wat staat er op de foto? (56)

Foto: Olivier van Beemen

Aangezien je altijd moet blijven verrassen: een extra editie van de raadplaat. Waar is deze foto genomen? Spelregels en prijs: hier.

Labels:

15 Reactie(s):

Anonymous Anoniem schreef...

O jee, een makkie! Daar rechts achteraan, bij die witte bloesemstruiken. Daar stond Seurat met zijn ezel en legde het bekende groepje mensen vast op het doek. De Correspondent berichtte er onlangs nog over. Vanaf de andere kant gezien is dit diezelfde plek bij het île de la Grande Jatte in Neuilly. Die naam la Grande Jatte- en dat weten weinig mensen- is trouwens een Neerlandisme: het is heel zwaar roeien met die bootjes, je kunt het zien aan die man die uitgeteld in dat bootje ligt. Om goed te kunnen roeien heb je hele stevige knuisten nodig, zeg maar hele grote jatten. En omdat veel Nederlanders in de tijd van Seurat, zo rond 1880 in die vijver roeiden, ontstond de naam: het eiland van de grote jatten. Verfranst dus naar de naam die we van Seurat's pixels kennen.
Ik mag hopen dat de Correspondent, uitgeteld van het vele schrijven en andere zware arbeid (het heffen van participerend-journalistieke glazen op recepties en in Rennes) even aan het bijkomen was, aan die vijver. In Neuilly. Prettige zondag!

4/5/08 14:25  
Blogger Simone schreef...

Leuk zo'n tussendoortje. Ik gok op een Tour dans l'ile Pissevinaigre. Zal wel helemaal fout zijn. Maar de azijnlucht zou natuurlijk wel de reden kunnen zijn waarom Gaston (Guust Flater?) bewusteloos in zijn bootje hangt.

4/5/08 21:55  
Blogger vaee schreef...

Inderdaad leuk zo'n tussendoortje Simone, houd je van de straat(ik bedoel uit bed). Maar ja wij kunnen het toch niet laten. Ik ga deze keer niet met je mee, kan mij niet voorstellen dat iedereen bij die pissige plas blijft liggen.
Ik ga voor Bois de Vincennes.

5/5/08 00:47  
Anonymous Anoniem schreef...

ik sluit me aan bij de mening van vaee, Bois de Vincennes, het rondje rond het meer, uitzicht op bootjes, zwanen en het fameuze classistische prieeltje, puur burgerman-zondagmiddag-geluk.
(niks mis mee)

Peter

5/5/08 01:16  
Anonymous Anoniem schreef...

Heerlijk weertje, heel ontspannen bosje inderdaad. Het was een mooie dag olivier!

6/5/08 11:02  
Blogger Olivier van Beemen schreef...

Er wordt zeker in de goede richting gedacht, maar van mij mag het nog wel iets preciezer.

6/5/08 11:59  
Blogger vaee schreef...

Moet het soms Parc Floral de Paris zijn?

6/5/08 12:13  
Blogger vaee schreef...

Nog een keer als ik dan toch moet gokken, gooi ik er nog maar een in.
Bois de Boulogne alle zijn gelegen in het 12E Arrondissement.

6/5/08 12:27  
Anonymous Anoniem schreef...

Vaee,

Het Bois de Boulogne zal toch wel in het 16de liggen?

De foto lijkt mij toch in het 12de genomen in het Bois de Vincennes, zoals je eerder suggereerde, en, meer precies, bij het Lac Daumesnil.

Remko

6/5/08 12:40  
Blogger vaee schreef...

Remco,

Ik denk als Lac Daumesnil noemt dat je exact aangeeft welke plas er bedoelt wordt.
Het was zo wie zo natuurlijk al moeilijk om te traceren waar een foto met een roeibootje gemaakt is.
Ik vond mij zelf al een hele Piet dat het in Bois de Vincennes moest zijn.

6/5/08 13:13  
Anonymous Anoniem schreef...

Lac des Minimes, peut-être?

Simone

6/5/08 20:43  
Blogger vaee schreef...

lac de Saint-Mandé mag dit dan de eeuwige roem brengen

6/5/08 21:47  
Blogger vaee schreef...

Als wij dan toch aan het gooien zijn met water heb ik nog in de aanbieding lac de Gravelle

6/5/08 21:55  
Blogger Simone schreef...

Wie gaat er met de roem roeien...het blijft spannend. Tijdens de zoekjacht stuitte ik par hasard op onderstaande link.

Ik kan niet elk woord verstaan; hij spreekt zo onduidelijk.
Maar het ziet er zo triest uit dat, mocht ik winnen, mijn cafe au lait naar deze persoon mag gaan.



http://www.dailymotion.com/relevance/search/bois%2Bde%2Bvincennes/video/x5402q_vivre-dans-le-bois-de-vincennes_news

6/5/08 23:25  
Blogger Olivier van Beemen schreef...

Het is het Lac Daumesnil. Remko roep ik tot winnaar uit, ook al verdient VAEE zeker (tijdelijke) roem met het Bois de Vincennes. Maar als de statistieken in mijn hoofd niet liegen, heeft VAEE al de nodige overwinningen op zak. Vandaag - si tout va bien - alweer een nieuwe quiz.

7/5/08 11:03  

Een reactie posten

<< Home