woensdag, augustus 27, 2008

Wat staat er op de foto ? (69)

PhotobucketFoto: Olivier van Beemen

Direct weer een schier onmogelijke opgave. Langs welk lieftallig dorpje fietste ik gisteren?

Labels:

19 Reactie(s):

Anonymous Anoniem schreef...

Doet me denken aan het département du Rhône (69). Enfin, we gaan zoeken.

27/8/08 11:42  
Blogger François schreef...

Tja de raadplaten worden moeilijker, maar onze speurmethodes natuurlijk ook steeds geraffineerder. In dit geval leidt de numerologie ons tot het juiste antwoord. Rekent u even mee? De raadplaat komt op parijsblog precies drie dagen na het einde van de Olympische Spelen. Daar was het magische getal 8. Drie maal acht is ...24. Tussen het maken van de foto en het bewerken zat precies 24 uur, minus: 24 seconden. Allemaal na te kijken in de metadata. Nou ja, en als we dat gebruiken voor de oplossing van de raadplaat dan is de conclusie duidelijk. Inderdaad, daar was het!

27/8/08 14:00  
Blogger vaee schreef...

Ja ja fracois, als je nog wat meer materiaal hebt zou dat welkom zijn.
Met het DNA-onderzoek, wat ik nu gedaan heb kan ik nog geen match maken Ik ga voorlopig maar op mijn de c o c k gevoel af en denk dat wij het in de provence moeten zoeken

27/8/08 16:34  
Blogger emile schreef...

Uit het bijbehorende nummer kunnen we concluderen dat de correspondent met een privé-reisje bezig is. En waar doen Nederlanders dat bij voorkeur: de Ardèche of de Drôme.

Nu heb ik als rechtgeaard 'Ollander die Drôme-vallei al vaker aanschouwd en hoewel het kerkje doet denken aan die van het pittoreske Pontaix, komt het me niet bekend voor. De Ardèche dan maar, en van daaruit verder worstelen langs duizenden fotos van honderden gehuchten op Flickr. Verwacht rond 2011 mijn antwoord.

27/8/08 18:52  
Blogger vaee schreef...

Wel erg rustig geen mede raad-plaatraders? Of vinden jullie deze ook te moeilijk. Met de aanwijzingen van francois en emile kom ik er niet vandaag. Ik denk dat de correspondent een deurtje van de kerk open moet zetten, willen wij er uit komen.

28/8/08 16:32  
Blogger Olivier van Beemen schreef...

Lastig, lastig. Ik was er om professionele redenen, het is niet in Provence, Ardèche of Drôme. We zullen het westelijker moeten zoeken. Groet uit Amsterdam overigens.

29/8/08 12:22  
Blogger Kantoormeisje schreef...

Was je in de Cevennes, op bezoek bij Rutger Kopland? Ik verzin ook maar iets.

29/8/08 14:52  
Blogger vaee schreef...

ik heb het idee dat we het in de Dordogne moeten zoeken. Maar ik heb nog geen match kunnen maken

29/8/08 16:31  
Blogger Olivier van Beemen schreef...

Tot nu toch nog steeds 100en kms ver. De Cevennen zijn het dichtstbij.

30/8/08 14:56  
Anonymous Anoniem schreef...

Vanwege verblijf in een nabij buitenland en een vol programma kom ik zelf niet toe aan zoeken. Maar: waar is onze Carl? Zal ik even voor m inspringen en melden dat het ongetwijfeld Gap is?
Ik weet het bijna zeker...
En anders had het Gap best _kunnen_ zijn.

30/8/08 18:32  
Blogger vaee schreef...

Nog maar is een gokje departement Tarn. Pff kan ff geen eglise of chapelle meer zien.

30/8/08 21:44  
Anonymous Anoniem schreef...

Je bent toch niet alweer bij José Bové in Montredon langs geweest? Dat zou flauw zijn. Die had je al!
Ik ga nu echt geen plaatjes meer kijken.

30/8/08 23:48  
Blogger Olivier van Beemen schreef...

Nieuwe hint:

Carla Bruni

31/8/08 14:57  
Anonymous Anoniem schreef...

De vraag is dan nog: zat ze achterop of reed zij en zat jij op de bagagedrager? (het feminisme neemt soms groteske vormen aan...).
Maar okay ervan uitgaande dat het sms-en niet tot een romantisch bezoekje aan la campagne heeft geleid met Carla, ga ik ff voor 2 dingen: de opening van de Boedhistentempel waar Bruni de Dalai Lama heeft ontmoet. Of het gedoe met de bruine beren in de Pyreneeen, waar Carla zelfs beschermvrouwe is van een beer. Of hoe het leven van de presidentiele echtgenote ineens op een John Irving-roman gaat lijken...
Bij het reizen vanuit het buitenland heeft mn laptopmuis het begeven, dus ik kom even niet verder. Mogelijk een inkopper voor een veel slimmere mederaadplater?
Iets met de datum van de foto en de locatie van boedhisten of beren moet tot iets leiden...

31/8/08 19:57  
Anonymous Anoniem schreef...

Mw Bruni heeft de D. Lama ontmoet in het zuid-franse Roqueredonde. Dan zal het kerkje daar wel ergens in de buurt staan.
Jaap A., winnaar van foto 50.

1/9/08 09:13  
Anonymous Anoniem schreef...

Ben ik weer. Correctie op vorige raadpoging: het is het kerkje en de brug van Orgeix. Laatst ook zelf nog langs gefietst.

Groeten van Jaap A. (voor de 2e keer prijs!!) Ben over 14 dagen weer 2 weken nabij Parijs voor het innnen van de prijs.

1/9/08 11:53  
Blogger Olivier van Beemen schreef...

Incroyable. We zien een kabbelende Oriège ter hoogte van Orgeix. Ik was op de terugweg van Orlu naar het stadje Ax-les-Thermes (treinstation). Het gaat inderdaad over bruine beren. Later meer.

Gefeliciteerd Jaap A.

1/9/08 12:03  
Blogger vaee schreef...

Gefeliciteerd Jaap a, ben blij dat je het gevonden hebt. Ik werd er deze keer niet goed van. Heb duizenden eglise en chapelle bezocht. Zelfs een paar keer het departement Ariège begoogled en flickr maar ook daar niet kunnen vinden.

1/9/08 13:43  
Anonymous Anoniem schreef...

Iemand die niet alleen weet waar het is, maar dr ook zelf heeft gereden, dat lijkt me een meeeeer dan terecht winnaar! En dat beeld van de Correspondent die vanaf het station per fiets naar het oorlogsgebied/rampgebied/plaats delict etc gaat, dat heeft een groot Kees-deJongen-gehalte dat me érg aanspreekt. En nu moet ik in zwembadpas naar mijn collega's!

1/9/08 17:47  

Een reactie posten

<< Home