donderdag, augustus 14, 2008

SMS-discussie

Foto: Andrès Martin (CC)

Deze week heb ik een interessante SMS-discussie ontwikkeld met een, zo vermoed ik, jonge vrouw, of adolescente. Die verliep zo:

Zij, 11 augustus, 02:49 ('s nachts)
Merci du fon d mon coeur fai c que ta a fair oubli moi c pa grave com tu di tchao et si j m etai ataché en plus ca aurai ete quoi ben tu voi la comfiance c d la merde salu

Zij, 12 augustus, 00:32
Je v pa me disputé je prefer etr seul j aime pa les comfli et les engueulade j v etre heureuse avec mon coeur

Ik, 12 augustus, 12:03
Bonjour. Vous m'avez envoyé 2 messages ces 2 dernières nuits. Je suis sûr à 99 % que vous vous êtes trompé(e) de numéro. Olivier

Zij, 12 augustus, 12:06
Je sui dsolé vraiment mille excuse

Zij, 12 augustus, 12:08
Je ne conai pa d olivier mai c pa grave bonjour en bonne journée

De vertaling is ongeveer:
- dank uit de grond van mijn hart doe wat je moet doen vergeet mij het is niet erg zoals jij zegt ciao en als ik me ook nog eens had gebonden hoe zou het nu dan zijn welnu je ziet vertrouwen is kut doei
- ik ga geen ruzie maken ik ben liever alleen ik hou niet van ruzie en scheldpartijen ik ga gelukkig zijn met mijn hart
- Goedendag. U hebt mij de afgelopen twee nachten twee berichten gestuurd. Ik ben voor 99 % zeker dat u die naar het verkeerde nummer gestuurd heeft. Olivier
- Sorry echt duizend excuses
- Ik ken geen olivier maar dat is niet erg goedendag en goede dag verder

Ik wilde nog reageren dat het niet erg was en dat ik toevallig op beide tijdstippen wakker was. Maar heb dat laten zitten, had ook nauwelijks beltegoed.

Hier een eerder voorbeeld van Franse sms-taal.

Labels:

1 Reactie(s):

Anonymous Anoniem schreef...

Er is een -serieus- verhaal uit Duitsland van een paar jaar geleden van twee mensen die door een fout bezorgde sms contact kregen en als stel eindigden. Dus wie weet heb je een kans gemist!
Al weet ik niet of je heel veel lol kan hebben met iemand die zegt gelukkig te gaan zijn met haar hart. Om nog maar te zwijgen van de mogelijkheid dat de berichten afkomstig waren van een meneer met het uiterlijk en de allure van pakweg Bruno Cremer:-)

14/8/08 17:15  

Een reactie posten

<< Home