zondag, juni 07, 2009

De Aérotrain

Rue89 wijst op meer Franse uitvindingen die het niet gehaald hebben. Kijk en geniet van de Aérotrain, een monorail uit de jaren zestig die het af moest afleggen tegen de Train à Grande Vitesse. Ruim 430 km/u ging hij. Langs het spoor tussen Parijs en Orléans is in de akkers nog steeds de betonnen constructie te zien waar de trein getest is.

Labels:

2 Reactie(s):

Anonymous Philip schreef...

Geweldig! Ik vroeg me al jaren af waar die constructie voor was!

Voor meer mislukte Franse technologische hoogstandjes is dit http://tinyurl.com/mcbpe8 uitstekend leesvoer (ook erg prettig geschreven, Bruno Latour heeft een goed bizar gevoel voor humor)

7/6/09 17:57  
Blogger Pim schreef...

Ik zag pas volgens mij op geenstijl een zwart-wit filmpje van net zo'n trein die het nooit gehaald heeft.. Maar leek ook een aerotrein van nederlandse bodem volgens mij. Al doet de Thalys van er nog steeds dik 4 uur over.. Waarom is dan geen anderhalf uur als ze op trein-parijs.nl beweren dat dat ding 300km p/uur gaat??

3/7/09 19:28  

Een reactie posten

<< Home