vrijdag, juni 12, 2009

Paris selon Gregoire: Dames in het park

Photobucket
Foto en copyright: Emile Gregoire. Creative Commons not valid. Meer foto's op de website van Emile Gregoire.

Uitdaging: bedenk een gesprek tussen deze vier dames, waarbij ieder minstens een maal aan het woord komt.

Labels: ,

16 Reactie(s):

Blogger François schreef...

-Waar is hij nou gebleven?
-Wie?
-Die fotograaf, die stond net nog hier
-Waar hebben jullie het over?
-Ach, zij dacht een fotograaf te zien en nou is hij weg
-Ssst, niet zo hard, hij staat achter ons.

12/6/09 18:46  
Anonymous Anoniem schreef...

Marie: Mag nu ik even wat zeggen.
Claudette: Je wilt nooit praten als we in het park
zitten.
Marie: Nu wel. Het moet van de correspondent. We
moeten alle vier minstens éénmaal aan het
woord komen. Dat schrijft hij op zijn
blog. Hij daagt ons uit. Hij heeft lef.
Claudette: Wie? De correspondent?
Florence: Ach, laat maar kletsen. Ze is helemaal in
de war. Komt door die berichten over de
mexicaanse griep.
Antoinette: Mexicaanse griep? Wie van jullie heeft de
mexicaance griep?
Claudette: Mm, correspondenten? Mexicaanse griep? Lef?
Marie: Niet zo hard. Hij staat er nog steeds, die
fotograaf.
Claudette: Marie, ik dacht dat je zei: éénmaal? Je mag
nu dus weer zwijgen.
Marie: 'Minstens' éénmaal, zei ik. Je moet beter
luisteren Claudette!
Claudette: Mexcusez-moi, Marie.

Simone

12/6/09 23:30  
Blogger vaee schreef...

ivette: ik zeg niets
jeanet: je hebt al wat gezegd
claude: nu hebben jullie toch wat gezegd
fleur: en we hadden nog zo afgesproken onze mond te houden

15/6/09 20:09  
Blogger vaee schreef...

ivet montreux: Ik zeg niets
fleur jardin: Je hebt al wat gezegd
jeanette travaille: Jullie hebben toch weer wat gezegd.
bernadette kra kra: we hadden nog zo afgesproken niets te zeggen, wat zitten jullie hier te kraaien

15/6/09 20:18  
Blogger emile schreef...

François: Gut, 't floept er zo maar uit
Simone: Hè? Wat dan?
Vaee: Onzin natuurlijk, wat anders.
Gertjan: Volgens mij is het Avenue de l'Observatoire.

15/6/09 20:56  
Blogger François schreef...

Mooie dialogen, ze worden steeds absurdistischer. Nog iemand die de dames laat praten in woorden zonder gebruik van de e?

15/6/09 22:26  
Blogger Gertjan schreef...

- oh, licht maar pijnlijk hoofd ...
- is 't al tijd voor wijn?
- altijd toch
- sta dan maar op

15/6/09 23:48  
Blogger Simone schreef...

Marie: woar is d'r vrind?
Claudette:'t is ut!
Florence: gut toch
Antoinette: och, 't land is nog vol

16/6/09 22:08  
Blogger vaee schreef...

ivette:nu praat dan toch
jeanet:waarom zou ik
claude: Francois vond dat praat mooi zou zijn
fleur:vandaag zijn ons uitgepraat

17/6/09 20:06  
Blogger vaee schreef...

ivette: praat nou toch.
jeanette:Ik was toch boos.
claude:juist praat dan nu dit is uit.
fleur:had ik al gedacht, dat is zinloos

17/6/09 20:15  
Blogger vaee schreef...

Deze reactie is verwijderd door de auteur.

17/6/09 20:16  
Blogger François schreef...

-Ik mis hem nou toch wel een beetje
-Nou jaaaa, hij zal toch voor jou echt niet terugkomen hoor. Dat malle hoedje maakt je tien jaar ouder, en die bloemetjesjurk kleedt helemáál niet af
-Tsss nee dan dat rood van jou, dat haalt je teint naar beneden
-Ja en daarom dragen wij wit! Maagdelijk wit!
-Hoor haar! Jullie zijn eerder een antieke versie van 2 vreselijke Desperate Housewives.
-Ik vind het altijd leuk als hij hier voorbij komt joggen
-Die blik in je ogen als je dat zegt...je lijkt wel een bakvis!
-Hij heeft nou toch die Engelse?
-Ja dat hoorde ik, zijn wij Franse vrouwen niet goed genoeg voor meneer?
-Belachelijk, mijn kapper zit op de Avenue Foche, mijn horloge is Cartier, mijn tas Vuitton en als ik in bed lig draag ik alleen....Chanel 5. En meneer ziet me niet stáán.
-Lieverd, je staat ook niet zo vaak, je zit vooral. Komt door je versleten knieen
-Je bent niet alleen een bakvis, je bent ook nog gruwelijk ordinair
-Zeg, ik zeg dingen die ik helemaal niet wil..wie schrijft onze teksten eigenlijk?
-Ja zolang hij weg is, zijn het een soort invallers, uitzendkrachten ofzo
-Hm, die meisjes gaan nog wel maar die kerels laten ons zulke idioooote dingen zeggen, we klinken af en toe als Goor en Geer
-Het niveau is enorm gedaald...ik stel voor dat we gewoon niks meer zeggen totdat ie terug is.
-Goed idee! een stil protest tegen het verval en de aftakeling
-Verval en aftakeling? je kijkt te vaak in de spiegel!
-Dames, en nou is het klaar, kleppen dicht!

17/6/09 22:20  
Blogger Simone schreef...

-Die graaf hè. Die gaat gelijk krijgen.
-Wie? De fameuze fotograaf?
-Hij vindt wat hier uitggefloept wordt onzin en daar
kan hij wel eens gelijk in hebben. Het ruikt er zelfs
naar, merk ik.
-Kan ie dat niet op adelijke wijze vastleggen op een
kiekje? De Onzin.
-Reken maar dat ie dat kan. Kiek moar ut. Alles is
mogelijk met kiekjes.
-Vraag 'm dan eens naar een ....Onzinraadplaatje
-Wàt ik?! Onzinnig idee van je. Nou ja, vooruit.
(Marie draait zich om en.....)

17/6/09 22:32  
Blogger Gertjan schreef...

-Je haar lijkt vandaag niet eens blond, laat staan Venetiaans.
-Ja, omdat David niet meer werkt bij L'Hair du Temple.
-Ik ga nu naar Mickaël, maar die heeft het ook niet helemaal.
-Zou die Olivier wel door hebben dat we ons haar net als hij willen hebben?

18/6/09 14:26  
Blogger Olivier van Beemen schreef...

Merci voor alle zeer vermakelijke gesprekken. Ik zal dit weekend ook nog eens een mooie conversatie trachten te bedenken.

Ik ben weer in Parijs, er moet hard gewerkt worden aan het boek. Zeer binnenkort leest u er meer over.

19/6/09 12:16  
Blogger François schreef...

Welkom terug! Hoop dat je het geweldig hebt gehad in de VS. Schrijf lekker door aan het boek en mijd oudere dames, die blijken soms hele merkwaardige gesprekken te voeren...

19/6/09 23:40  

Een reactie posten

<< Home