vrijdag, september 18, 2009

Vanuit Train Express Régional 17704

10:55 Ik ben sinds lange tijd weer eens op reportage ver van Parijs. Het verhaal waaraan ik werk, staat waarschijnlijk pas over enkele maanden in Elsevier, dus ik moet nog even geheimzinnig blijven. Wel kan ik schrijven dat ik nu in een intercity zit van Arles naar Lyon, aan weerszijden omringd door wijngaarden. De zon is net door de wolken gebroken.
Mijn boek In Parijs is nu naar de drukker. Ik kan er niets meer aan doen. Aan de ene kant een fijn gevoel, een opluchting, maar aan de andere kant leidt het ook tot de nodige stress. Wat als er toch nog een foutje in zit? (In ieder boek zit anderhalve fout, klinkt het in de uitgeverswereld). En had die ene passage of dat ene hoofdstuk toch niet net anders gemoeten?
Dat het boek naar de drukker is, betekent niet dat er voor mij niets meer aan te doen is. Nu moet ik namelijk mijn boek zien te verkopen, iets wat je als beginnende auteur goeddeels zelf moet zien te regelen. En dus schrijf ik bewerkte voorpublicaties, nieuwe verhalen met verwijzingen en zijn er bonnetjesacties. Details volgen. Gelukkig heb ik de laatste jaren voor veel verschillende opdrachtgevers gewerkt, dus ik heb contacten in de mediawereld. En ik ben druk bezig met mijn eigen site, waar het boek gesigneerd te koop zal zijn.
11:15 Inmiddels sta ik op station Le Teil. Ziet er aardig uit, tegen een steile heuvel. Om onduidelijke redenen worden we omgeleid via de rechteroever van de Rhône, terwijl de intercity normaalgesproken de linkeroever neemt. Duurt een halfuurtje langer. Het kan me niet zo veel schelen vandaag.

11:26 Cruas, een vreemd gezicht: oude dorpjes met kleine steentjes aan de linkerzijde van de trein, lieflijk tegen de berg gelegen, en vier enorme reactoren aan de andere kant.
11:41 Onverwacht, spectaculaire rit. We draaien nu van de berghelling de Rhône over in het plaatsje La Voulte sur Rhône.
12:22 Denk ik gewoon wat door het Rhônedal te slingeren, kom ik ineens langs Valence en Vienne... (Valencia en Wenen)

Wijngaarden in Rhônedal, foto: lemasurier2; Kerncentrale van Cruas, foto: Gential

Labels: , ,

0 Reactie(s):

Een reactie posten

<< Home