woensdag, maart 10, 2010

Wat staat er op de foto? (88)

Photobucket
Waar is deze foto genomen?

Labels:

12 Reactie(s):

Blogger François schreef...

Het is zeker een jaar of 8 geleden dat ik een serieuze poging deed te raden wat er op de visuele onraadbaarheden van deze site stond. Dit is volgens mij een deel van het oorlogsmomument net achter de Notre-Dame op het Ile de la Cité. Denk ik.

10/3/10 08:48  
Anonymous -paul schreef...

Proost !, maar mag het ietsje minder snel, zo is er geen lol meer aan.

10/3/10 11:54  
Blogger emile schreef...

Van de andere kant, het zou natuurlijk ook zomaar de toegang tot een gemiddelde Belgische kelder kunnen zijn, om maar eens blijk te geven van de staat van mijn inburgeringsproces alhier.

10/3/10 13:51  
Blogger Olivier van Beemen schreef...

Dat is misschien wel het record François, 42 minuten na plaatsing. Gefeliciteerd!
Het gaat hier inderdaad om het Mémorial des Martyrs de la Déportation, een indrukwekkend monument op de oostpunt van het Ile de la Cité.

10/3/10 14:35  
Blogger François schreef...

Sodeju ik ben veel slimmer dan ik zelf dacht...al is dat dan weer een oliedomme opmerking. Het monument heb ik vele jaren geleden voor het eerst gezien en het maakte door zijn beklemmende, claustrofobische benauwdheid toen veel indruk. Een wonderlijk en dramatisch stiltepunt in het drukke Parijs.
Ik neem aan dat ik een reis heb gewonnen naar Cyprus/Limassol om de expositie waarin de Fotograaf ook particpeert te kunnen bezoeken?

10/3/10 16:47  
Blogger vaee schreef...

huh is dit door gestoken kaart.
Nu vooruit dan maar, Francois van harte het is je gegund.

10/3/10 21:00  
Anonymous Anoniem schreef...

Nou moe. Binnen 42 minuten. Een Belgisch keldertje is misschien een te zware straf, maar...

Gefeliciteerd Francois!

Simone

11/3/10 18:48  
Blogger Gertjan schreef...

Francois is net een krokodil. Voortdurend rustig een boomstam nadoen, totdat er een prooi voorbij komt. Dan keihard toeslaan. Ik blijf voortaan uit z´n buurt!

14/3/10 00:37  
Blogger François schreef...

Deze reactie is verwijderd door de auteur.

14/3/10 08:47  
Blogger François schreef...

Krokodil, doorgestoken kaart, Belgische keldertjes, het zijn boeiende reacties. Laat in elk geval duidelijk zijn dat de kaart niet doorgestoken is, dat zou je van de Correspondent als integer jongmens niet mogen veronderstellen. Het was een kwestie van klein beetje goed geheugen en vooral wilde gok. Of misschien was het gewoon de makkelijkste raadplaat in jaren. Waarbij de jury ook nog mild was, want strikt genomen is het geen oorlogsmonument maar een herinneringsplek over de deporatie.
Francois, you áre the weakest link, goodbye.

14/3/10 08:52  
Blogger Gertjan schreef...

Voel je vooral niet aangevallen, Francois, alle respect voor je bijdragen en oplossingen hier.

15/3/10 11:47  
Blogger François schreef...

No prob GJ, ik sla wel eens door in zelf-ironie:-)

15/3/10 12:30  

Een reactie posten

<< Home