zondag, februari 05, 2006

Volkstelling

Afgelopen week heb ik een aantal Nederlanders in Frankrijk geïnterviewd over hun mate van inburgering in de Franse samenleving. Relevante vraag, die sommige respondenten mij ook stelden, is natuurlijk hoe geïntegreerd ik zelf eigenlijk ben. Daar kom ik ongetwijfeld nog een keer op terug...
Ik kan nu in ieder geval al zeggen dat ik het op één punt verder heb geschopt dan ooit in Nederland, voor zover ik weet. Ik heb deelgenomen aan de volkstelling. Wanneer volgend jaar de nieuwste resultaten bekend worden gemaakt, ben ik een van de ruim 62 miljoen inwoners van Frankrijk.
Hoe deze telling in Nederland verloopt, weet ik eerlijk gezegd niet (ook even geen zin om op te zoeken; dat mag op een weblog), maar in Frankrijk komen ze echt bij je langs. Bijbelse taferelen... Mooie term ook: recensement de la population.

1 Reactie(s):

Anonymous Anoniem schreef...

Hoef je in Frankijk babies niet op te geven bij de gemeente?

8/2/06 01:16  

Een reactie posten

<< Home