zondag, januari 29, 2006

Franse school voor dikke kinderen

Alexandre woog 102 toen hij op het Lycée Edmond Rostand kwam, in het plaatsje Bagnères-de-Luchon, in de Franse Pyreneeën. Hij is nog steeds te zwaar, 97 kilo, maar het gaat beter. Zijn eetgewoonten zijn in vijf maanden in ieder geval sterk verbeterd.
De school is - voor zover bekend - de eerste in Europa met een speciaal programma voor kinderen met overgewicht, een probleem dat ook in Frankrijk steeds groter wordt. Vrijdag was ik er voor een reportage.
Om de Body Mass Index uit te leggen, die bepaalt of iemand te dik is, vroeg het assistent-schoolhoofd me naar mijn lengte en gewicht. Gelukkig hoefde ik niet intern: 23 bleek niet slecht. Lees een verslag over de school en wat de leerlingen doen in de GPD-kranten van dinsdag en bereken hier zelf of je naar Luchon moet (vanaf 30).

5 Reactie(s):

Blogger Remco Reiding schreef...

Ik geloof niet dat ik erg vrolijk word van deze test...

30/1/06 00:16  
Anonymous Anoniem schreef...

sukkels die dikke moet gewoon niet so veel eten

29/3/08 13:44  
Anonymous Anoniem schreef...

Ik ken iemand die hier ook is naartoe zou moeten gaan.

KIKI BOUWMANS

ze heeft het hard nodig. ze woont in nederland, zoek haar maar is op.

ik ben een hele goede vriend van haar maar weet niet hoe ik haar op moet geven *-)

dus doe ik het maar zo=)

27/7/08 11:18  
Anonymous Anoniem schreef...

hallo ik ben kiki bowuamns, en ik dnek niet dt ik dit erg leuk vind ja ik ben stevig nou en als je commentaar heb dn moet je t regt in me gesegt zegge en niet op internet sonder je egte naam..
pleur op..

22/10/08 21:01  
Anonymous Anoniem schreef...

Maar misschien heeft hij wel gelijk, omdat hij dit vast niet zegt zonder reden zou ik denken. Btw: Je Nederlandse taal beheersing is wel een beetje aan de slechte kant. Hieronder de juiste schrijfwijze:
Hallo ik ben Kiki Bouwmans en ik denk niet dat ik dit erg leuk vind. Ja ik ben stevig, nou en. Als je commentaar heb dan moet je het recht in me gezicht zeggen en niet op het internet zonder je echte naam..

23/1/13 16:24  

Een reactie posten

<< Home