woensdag, mei 17, 2006

Da Vinci Code in Frankrijk


Ça y est, ik heb The Da Vinci Code zojuist gezien. Na de negatieve kritieken vond ik de film nog best meevallen. Ik heb me goed vermaakt, net als met het boek eigenlijk. Aardig was de ontvangst na afloop van de film bij Odéon, door boze christenen die ons - iets te laat - waarschuwden vooral niet naar deze leugenachtige film te gaan. Ze gaven ons bovenstaande boodschap mee.
Jammer daarentegen was dat een redelijk aantal toeschouwers heel opzichtig ging lachen op het moment dat Sophie Neveu (Audrey Tautou) hoort dat ze afstamt van Jezus. Ook al is het een vrij bizarre situ, dit leek me toch heel duidelijk een imitatie van de pers in Cannes.

7 Reactie(s):

Anonymous Anoniem schreef...

Jammer, je verklapt een spoiler...

17/5/06 23:36  
Anonymous Anoniem schreef...

Nou... ik ga mijn UGC7-pasje dr niet voor gebruiken

18/5/06 12:23  
Blogger Olivier van Beemen schreef...

Ha, heb er zelf mijn UGC5-pas voor gebruikt: 5,70 voor 2,5 uur film + 25 minuten reclame, geen slechte deal lijkt me.

18/5/06 13:19  
Blogger Olivier van Beemen schreef...

Sorry van de 'spoiler', maar ging ervan uit dat 95 procent vd wereldbevolking het boek al had gelezen...

18/5/06 14:41  
Blogger Gotze Kalsbeek schreef...

Heb je 'm VF of VO gezien ??

19/5/06 13:40  
Anonymous Anoniem schreef...

Is "situ" een franse uitdrukking?

20/5/06 12:46  
Blogger Olivier van Beemen schreef...

VO. Uiteraard zou ik bijna zeggen.

'Situ' heb ik Fransen nog nooit horen zeggen, maar vind het zelf een erg leuk woord.

22/5/06 21:33  

Een reactie posten

<< Home