maandag, mei 15, 2006

Huishoudelijke mededeling

Na eerder problemen gehad te hebben met het weblogprogramma waarmee dit blog gemaakt wordt, is nu de provider boos. Ik schijn te veel dataverkeer te hebben, wat kan liggen aan te zware foto's, filmpjes, anderen die mijn site gebruiken voor hun foto's en de tienduizenden dagelijkse lezers (het zijn er zo'n 150...). Ik heb geen idee wat ik eraan kan doen en er is een kans dat ik - voor straf - binnenkort een week lang word afgesloten, waarna het dataverkeer vanzelf weer op peil komt. Schrikt dus niet als het Parijsblog even niet verschijnt: hij komt sterker terug. Promis.

2 Reactie(s):

Anonymous Anoniem schreef...

Een en ander zal te maken hebben met de manier waarop de pagina is opgezet. Iedere bezoeker die www.parijsblog.nl op dit moment één keer volledig laadt krijgt bijna 3 MB informatie toegestuurd.
Vorige week was de pagina volgens mij nog langer, dus werd er nog meer informatie verstuurd.
Als je de pagina kleiner houdt, en niet volledige foto's toont (alleen al de foto's van "Wat staat er op de foto (13)" zijn samen ruim 2 MB groot!) maar verkleiningen van de originele (en evt. doorlinken naar grotere foto's), dan zal dat al een hoop schelen...

15/5/06 15:14  
Blogger Olivier van Beemen schreef...

Dank voor de tip. Ik heb echter recht op 4 GB, maximum zelfs 7, schreven ze me. Ik toon van nu af slechts de 10 laatste dagen. Probleem daarbij is dat het archief niet helemaal klopt en deels niet te bekijken is. Ik ga er binnenkort, over een week of twee, eens goed voor zitten met een expert. De expert in kwestie vertrekt morgen naar Cannes, waarover later meer...

15/5/06 15:21  

Een reactie posten

<< Home