vrijdag, maart 23, 2007

Gad Elmaleh



Franse humor staat niet zo hoog aangeschreven, deels terecht vind ik. Hoewel Fransen zo'n gedistingeerde smaak zouden hebben, is de humor vaak erg banaal en scatologisch. Gad Elmaleh bewijst dat Fransen ook uitzonderlijk grappig kunnen zijn. Hier de sketch van de tevreden beginnende roker, om op goede wijze het weekend in te gaan. Goede kennis van Frans vereist. Eerst het bovenste filmpje kijken, dan beneden. Andere tips welkom.


Labels:

7 Reactie(s):

Anonymous Anoniem schreef...

Heerlijke humor.
Ne me fais pas rire, j'ai les lèvres gercées....

23/3/07 20:24  
Blogger Unknown schreef...

Vraagje: bij wie staat de franse humor niet hoog aangeschreven? De Nederlanders ;-)? De meeste Fransen zijn er over het algemeen dol op, en hebben keuze uit een ruim aanbod waarvoor zoals altijd geldt: smaken verschillen! Voor de "veeleisenden" die niet dol zijn op scato style Bigard raad ik een Gustave Parking, Anne Roumanov, Palmade, Magdane, Sylvie Joly, Alex Metayer, Florence Foresti, Chevalier et Laspalès, Les chevaliers du fiel, om er maar een paar te noemen aan. Frans begrijpen (en heel goed begrijpen) verplicht, ça va de soi.

23/3/07 23:37  
Anonymous Anoniem schreef...

Jammer dit soort commentaar,ik denk da onze correspondent in Parijs heel goed begrijpt hoe de z.g. Franse humor in elkaar zit.
Smaken verschillen, zeker,maar ik denk dat Sandra het niet echt goed begrijpt.

24/3/07 16:41  
Anonymous Anoniem schreef...

anoniem bijdragen en dan anderen afkraken is ook niet fraai.....

24/3/07 18:26  
Anonymous Anoniem schreef...

Ik denk dat de manier waarop jij mijn reactie interpreteert, anonyme, geheel verkeerd is en dat je het blijkbaar onmiddelijk opvat als kritiek. Ik beweer nergens dat jullie correspondent niet begrijpt hoe de 'z.g.' franse humor in elkaar zit, wie ben ik om zoiets te opperen?
Daarintegen ben ik oprecht nieuwsgierig wat hij bedoeld met de opmerking betreffende het niet hoog aangeschreven staan van de franse humor. En vooral dus bij wie. Noem me onnozel, geen probleem, maar probeer liever een antwoord te geven op mijn vraag ipv zo hoog van de toren blazen.

Sandra

24/3/07 18:32  
Blogger Olivier van Beemen schreef...

Mijn bewering is inderdaad niet bijster goed onderbouwd. Het is een soort mix van eigen ervaring en observaties van andere niet-Fransen. Ik zie de lol niet echt in van een programma als On a tout essayé en begrijp bar weinig van het cultsucces van Les Bronzés 1 of 2. Maar gelukkig is er dus Gad. En ik zal eens opletten of ik de tips van Sandra tegenkom. Zag laatst een stukje Foresti, dat zag er inderdaad best aardig uit.

25/3/07 22:33  
Anonymous Anoniem schreef...

Gad is echt DA BOMB!!! ook samen met Jamal Debbouze.

6/5/08 19:44  

Een reactie posten

<< Home