dinsdag, april 24, 2007

Franse stemwijzers (3)

Beetje laat, want de eerste ronde is voorbij, maar toch wil ik u deze culturele stemwijzer niet onthouden. Op basis van favoriete films, muziek en boeken krijg je een stemadvies. De uitkomst was bij mij nogal anders dan de adviezen gebaseerd op programmapunten, waarin ik steeds het dichtst zat bij Bayrou. Zie hier en hier.
Cultureel zit ik het dichtst bij José Bové, 40 procent overeenkomst, gevolgd door communiste Marie-George Buffet en jager Frédéric Nihous. Het geeft te denken... Van de kandidaten die nog in de race zijn, heb ik meer affiniteit met Royal (21 %) dan met Sarkozy (slechts 5%). Dat wordt voor mij geen avondje gezellig over films en boeken praten met Sarko. Ik ben benieuwd naar jullie kandidaten.

Labels: ,

5 Reactie(s):

Anonymous Anoniem schreef...

Maak je geen zorgen, Bové heeft slechts 1 film, 1 plaat, 3 boeken en geen media opgegeven. Als je toevallig zijn culturele (?) keuze in jouw profiel hebt ben je de klos. Ik kom cultureel gezien ook niet bij mijn politieke favoriet Bayrou in de buurt: 38% Sego, daarna de Villers en Nihous. Sarko komt op 4 met 13% en Bayrou 5 met 9%. Wat Sarkozy eventjes sympathiek maakt is dat-ie net als ik de Asterix-film in z'n keuze durfde op te nemen....

24/4/07 22:57  
Blogger Hazkan schreef...

Het blijft lastig om films te kiezen op hun Franse titel als je ze alleen maar in het Engels/Duits kent.

Al met al (hoewel ik helemaal niets heb met muziek en die keus dus redelijk willekeurig was) kom ik 21% overeen met Royal. Op 2 komt ook mijn favoriet (Bayrou).

Toch nog 17% overeenkomst met le Pen. En dan opeens een rijtje nullen nar nog een 13 en een 9.

26/4/07 08:29  
Blogger Little T schreef...

Ik kon alleen bij films en enigzins bij muziek het naar waarheid invullen. Media heb ik ingevuld naar wat ik ook wel eens beluisterde als ik onderweg was naar een camping in het zuiden of de reporter in de hoofdstad. Aangezien ik nauwelijks boeken lees, laat staan hooghe literatuur -fortissimo buitenlandse hooghe literatuur- heb ik daar maar ingevuld wat me het mooist leek.

Het is voor mij allemaal weer een bevestiging hoe anders we in Nederland zouden zijn. Daar zou 90% van de muziek en films uit Amerikaans/Engelse keuzes bestaan en ook de websites zouden denk ik niet snel in het Nederlands zijn. Hooguit de radiostations en de boeken.

Kom ik uit op de meest buitenlands-lievende kandidaat qua muziek en filmsmaak mnr. Nihous (30%) De rest blijft daar onder met tussen de 12 en 20%. Jean-Marie blijft op 3% steken.

26/4/07 10:18  
Anonymous Anoniem schreef...

jemig dat was niet makkelijk:
maar op- een gedeelde eerste plaats:

Dominique Voynet 30 %
Philippe de Villiers 30 %

--victor

26/4/07 12:25  
Blogger Simone schreef...

Nicolas Sarkozy voor 70%. Vooral wat betreft de muziekzenders. Heel geruststellend... En verder Bayrou en Royal.
Mijn complimenten voor de leuke site. Heel informatief.
"Wat staat er op de foto" werkt heel verslavend. Kijk bijna dagelijks of er weer een nieuw kiekje op staat. De eeuwige roem lokt.

Succes en Salut!

26/4/07 22:36  

Een reactie posten

<< Home