vrijdag, november 16, 2007

Wat staat er op de foto? (43)


Tijdens een wandeling door Parijs stuitte ik twee maal op Jeanne d'Arc, over wie ik recentelijk schreef. Ik wist dat ze in het goud op de Place des Pyramides staat afgebeeld, waar Jean-Marie Le Pen haar ieder jaar op 1 mei eert, maar deze beeltenissen waren mij onbekend. Waar heb ik ze gevonden? Spelregels en prijs: hier.

Labels: ,

15 Reactie(s):

Blogger vaee schreef...

Deze reactie is verwijderd door de auteur.

16/11/07 14:15  
Blogger vaee schreef...

Hallo correspondent volgens mij was je op de Rue Jeanne d'Arc??

16/11/07 14:17  
Anonymous Anoniem schreef...

Dit vergt te veel local knowledge. Ik laat m'n beurt even voorbijgaan.

17/11/07 13:39  
Anonymous Anoniem schreef...

Dit vergt anyway de tout facon teveel knowledge voor mij...

17/11/07 21:37  
Blogger Simone schreef...

Ik heb zo'n bleu-blanc-rouge gevoel dat veea het helemaal goed heeft. Kruising Rue Jeanne d'Arc-Boulevard Saint-Marcel in het 13e arr.toch? Hangt de heldin in mozaiekvorm aan de gevel in de buurt van dit standbeeld of moeten we daar nog een eindje verder voor wandelen?

17/11/07 21:41  
Blogger Simone schreef...

Ik denk dat de Correspondent zijn culturele wandeling op de linkeroever heeft voortgezet. In het 5e Arr heeft hij een uur aan de bar van "Cafe Jeanne" gezeten, om ensuite in het 6e Arr een sandwich Jeanne d'Arc te nuttigen. Vervolgens is hij vast ergens een "Lycee Jeanne d'Arc" gepasseerd in het 7e Arr. Werd moe, keerde op de grens van het 15e Arr om, kwam daar langs een Fnac met dvd's in de etalage over "La vie de...". Eindelijk via het 14e Arr waar hij langs het Hotel Jeanne d'Arc slenterde belandde hij weer bij haar standbeeld in het 13e Arr. Ondergaande zon, opkomende hoofdpijn en toegenomen dorst zorgden er voor dat hij fata morgana's begon te zien in de vorm van Jeanne d'Arc tegeltjes aan de gevel van het Immeuble Jeanne d'Arc... Bref enfin, ik geef het dit keer op.

18/11/07 00:27  
Blogger vaee schreef...

Of moet de Rue Jeanne d'Arc verandert worden in Place Jeanne d'Arc. Bij google zijn de meningen namelijk nog al uit een lopend.

18/11/07 14:50  
Blogger Olivier van Beemen schreef...

Dat was inderdaad een fijn themamiddagje Jeanne d'Arc. VAEE gaf een goede voorzet en Simone heeft gelijk met de kruising Bd St Marcel en Rue JdA.
De tweede foto is nog onbeantwoord. Het is er niet ver vandaan, maar lastig te vinden...

Mijn vondsten zijn overigens een topje van de ijsberg zag ik net.

19/11/07 10:45  
Blogger vaee schreef...

Hallo Olievier de link naar het topje van de ijsberg had ik ook eerder al gezien en daar zag ik dat bij het beeld stond ''place Jeanne D'arc'' op andere sites stond weer, de Rue Jeanne d'Arc, vandaar mij laatste opmerking.
Nu weet ik nog niet waar het exact is en of ik toch niet zelf de goal gemaakt heb, i.p.v. een assist te geven.:-)

19/11/07 15:04  
Blogger Simone schreef...

Het is wel erg rustig bij de reacties van de andere raadplaat collegae. Wordt het wat moeilijker, laat men het meteen afweten;->. Of hebben we soms minder tijd vanwege insluipende Sinterklaassurprisestress?

19/11/07 20:59  
Blogger vaee schreef...

Deze reactie is verwijderd door de auteur.

21/11/07 22:19  
Blogger vaee schreef...

DE Jeanne d'Arc tegeltjes aan de gevel, heb je waarschijnlijk bij het dichtst bijzijnde hurktoilet ontdekt

21/11/07 22:24  
Anonymous Anoniem schreef...

Vergroot de foto, zie de illustratie in het vaandel en weet de plaats van het mozaïek: Place Mufti

22/11/07 23:31  
Blogger vaee schreef...

Ik voel toch een beetje nattigheid zoals ik in mijn vorige antwoord al heb laten blijken. Als het dat toilet niet was, heb je waarschijnlijk staan twijfelen, bij de Jeanne d'Arc tegeltjes aan de gevel, bij het Turkse badhuis om daar een verfrissende duik te nemen.

24/11/07 15:01  
Anonymous Anoniem schreef...

Hallo,
Met een beetje hulp ben ik er achter,
De mosaïque bevindt zich in de rue Clisson in het 13ème!!

5/12/07 12:02  

Een reactie posten

<< Home