maandag, maart 24, 2008

Krijgt Eiffeltoren nu een uitkijkplateau of niet?

Het blijft onduidelijk. Vandaag bericht The Guardian op basis van een 'statement' van de Société d'Expliotation de la Tour Eiffel (SETE) dat de Eiffeltoren een nieuw uiterlijk krijgt en dat architectenbureau Serero het concours gewonnen heeft. Op de site van de Eiffeltoren is er niets over te vinden en bij Serero zelf ook niet.
Nog maar een telefoontje. David Serero zit op Lundi de Pâques gewoon op kantoor en weet van niets. 'Dan zal het dus wel niet waar zijn. De architect zal toch wel eerder op de hoogte gesteld worden dan de pers,' opper ik.
Serero: 'Dat zou je denken, maar dat is helaas niet altijd waar.' Ik wijs hem op het verhaal in The Guardian, dat hij met enige verbazing leest. 'Ik geloof dat het niet klopt, maar ik hoop van wel', zegt hij.
Bij SETE is niemand bereikbaar. Het blijft nog even afwachten. Zelf vind ik het trouwens een mooi plan. Het doet me denken aan de art nouveau versieringen bij talrijke metro-ingangen Denken jullie er ook zo over of moeten ze Eiffeltoren met rust laten?

Eiffeltoren nieuwe stijl. Beeld: Serero, met toestemming architectenbureau

Labels: , ,

9 Reactie(s):

Anonymous Anoniem schreef...

Jaaa, goed idee!
Laten we dan de Mona Lisa een eigentijds kapsel geven en le Penseur een facelift. De Moulin Rouge maken we groen en al die vervelende bomen langs de Champs-Elysées rooien we. Wie heeft er een goed idee voor de Seine? Als we die kwijt raken kunnen we al die oude bruggen eindelijk slopen.

Eigenlijk is Parijs aan een grondige verbouwing toe. Wil de nieuwe Haussman nu opstaan?

24/3/08 17:41  
Blogger vaee schreef...

Wordt de 1 april grap in frankrijk ook gehouden?

24/3/08 18:05  
Blogger François schreef...

Maar als het nou nodig is om al die bezoekers een plek te geven, en als het echt scheelt en als het niet anders kan.....dan vind ik dit persoonlijk nog best een heel acceptabel idee. Elegant, al zal dat wel een beetje vloeken met wat de oude Eiffel voor ogen had. Er is niet veel heiligs aan gebouwen vind ik dus van mij mogen ze dr een plateautje opzetten. Is hier in Rotterdam met de uitbouw van de Euromast ook wel gelukt.
En als het 1 april is....dan ben ik er alweer ingelopen maar dat gebeurt me op deze site wel vaker bij de raadplaten:-)

24/3/08 18:12  
Anonymous Anoniem schreef...

Beste Oliver,
het moet me toch van het hart:
jouw artikelen, het was al niks en het wordt ook niet beter .

Echt, het is goed bedoeld, MAAR... soms is het meer het avontuur wat trekt dan de textuele kwaliteiten...

KIES ANDERS! NU HET NOG KAN!

25/3/08 01:39  
Blogger Carl schreef...

Weinig stijlvol, zo'n anonieme bijdrage. Van mij mag je hem eraf gooien.

25/3/08 09:13  
Blogger Hazkan schreef...

Ik vind je artikelen wel goed. En Anoniem is gewoon een ontzettende dweil. Als je zo'n berichtje plaatst dan moet je toch minstens letten op spelling, interpunctie en woordvolgorde. Als je in deze drie grove fouten maakt, moet je niet denken dat iemand je serieus neemt.

Gaan we nu onbeargumenteerd steggelen?

(Als iemand dit als flamewar opvat heeft die persoon groot gelijk. Ik kan me niet inhouden als ik reacties zie die totaal niet onderbouwd zijn en getuigen van het ontbreken van hersencapaciteit.)

25/3/08 10:26  
Blogger Olivier van Beemen schreef...

Ach, ik lig niet wakker van een in het holst van de nacht geschreven anoniem bericht zonder argumenten waarin me wordt aangeraden een andere baan te zoeken. Voel ook niet echt de drang het te censureren.

Desalniettemin dank voor de vriendelijke reacties die erop volgen.

25/3/08 11:20  
Blogger Simone schreef...

Worden we juist verblijd met een veelvoud aan wetenswaardigheden over Frankrijk, komt er zo'n negatieve reactie... Inderdaad niets van aantrekken!
Het sloeg als een broodmandje op de Eiffeltoren. Ik stem tegen het plateau. Gewoon gezellig met z'n allen in de rij.

25/3/08 14:13  
Blogger Olivier van Beemen schreef...

Blijkbaar wel Vaee. Lees hier een Aardig nieuwtje bij collega De Vries. Als dit zo blijkt te zijn, is de gerenommeerde krant The Guardian er mooi ingestonken.

25/3/08 16:36  

Een reactie posten

<< Home