maandag, september 08, 2008

De Ch'tis eindelijk in Nederland

Photobucket
Fritkot van Bergues. Foto: Ilse Leenders

De Franse kaskraker Bienvenue chez les Ch'tis, een warm portret van de bewoners van Noord-Frankrijk, komt donderdag in Nederland uit. De film is er uiteindelijk net niet in geslaagd Titanic te verdringen als bestbezochte film aller tijden in de Franse bioscoop (20,3 miljoen tegen 20,7). Volgens een woordvoerder van distributeur Pathé was dat wel gebeurt als er niet zo massaal gedownload werd.
Lees hier mijn berichten over de hype rond de Ch'tis.

Labels: , ,

8 Reactie(s):

Blogger Hermieneke schreef...

Tijd voor die langbeloofde recensie??

8/9/08 18:56  
Blogger Olivier van Beemen schreef...

Touché

8/9/08 18:58  
Blogger François schreef...

Jaha..want ik weet nog steeds niet of ik dr heen moet...ik wacht het scherpe oordeel van de Correspondent effe af. Zal hier ter stede wel in Cinerama komen, wat een erg aangename bioscoop is.

8/9/08 19:18  
Blogger Hermieneke schreef...

Ja François, gaan kijken. 't Is echt een grappige film (vind ik, maar ik kom dan ook uit het zuiden...)

16/9/08 18:25  
Anonymous Anoniem schreef...

Hermieneke, je hebt gelijk. Net gezien in de Pathé, in de schaduw van de Rotterdamse voetbaltempel. Wastie leuk? ja hij was leuk. Kon je dr om lachen? Heus wel. Lekker snel gemonteerd? Nou behoorlijk. En is Danny Boon grappig? Danny Boon is heel erg grappig. En Line Renaud wil ik graag leasen als oma.
Gaat die film het maken in NL? Nou dat niet. Al is dat jammer. We zijn toch meer gewend aan Franse arthousefilms. Le fils de l'epicier draait al behoorlijk lang hier. En dat is ook terecht.

17/9/08 20:02  
Blogger Hermieneke schreef...

@François: ik ben wel benieuwd of het een beetje goed vertaalde, die woordgrapjes.
Bij Franse film denk je inderdaad eerder aan "filmhuisfilms", maar voor de afwisseling is zo'n pretentieloos niemendalletje toch ook leuk?

24/9/08 13:00  
Anonymous Anoniem schreef...

Nu te huur in de videotheek. Heb nog niet gezien; wacht nog steeds op jouw recensie...
Kan je wel een andere hele leuke franse film aanraden: Dialogues avec mon jardinier.

groeten van moetjelezen

31/12/08 17:23  
Blogger bblontrock schreef...

was dat wel gebeurt
is met een d.

19/4/10 10:20  

Een reactie posten

<< Home