donderdag, maart 26, 2009

David kiest voor Serge Gainsbourg

Die David. Hij heeft mijn lokken ingeruild voor die van Laetitia Casta en Eric Elmosnino, die respectievelijk Brigitte Bardot en Serge Gainsbourg spelen in Serge Gainsbourg, une vie héroïque. Bij die film, die nu wordt opgenomen, is hij de haarstilist (zo heet dat geloof ik). En hij zei me de laatste keer nog dat hij zo genoeg had van de film- en tv-wereld, waar hij al een tijd gewerkt had. Het bloed kruipt waar het niet gaan kan.
Anne, eigenaar van de kapsalon, is ondertussen not amused. David heeft zich niet aan de opzegtermijn van een maand gehouden en verscheen gewoon van de ene op de andere dag niet meer op zijn werk (de dag dat ik een afspraak had). Ze dacht met redelijk gemak een nieuwe kapper te vinden, maar staat bijna een maand later nog steeds alleen te knippen. Een kapper die zowel mannen als vrouwen onder handen kan nemen en alle technieken beheerst, blijkt schaars goed, zelfs in crisistijd.
Gelukkig begrijpt Anne mijn haar ook, al was het niet de liefde op het eerste gezicht zoals tussen mijn Venetiaans blonde lokken en David. Toen ze er na de knipbeurt doorheen aaide, gaf ze me toch een complimentje: Vous avez de beaux cheveux. Meer is er niet nodig om me in te palmen: ik blijf mijn kapper trouw.

Serge Gainsbourg, tekening: Mauren Veras

Labels: ,

1 Reactie(s):

Anonymous Laetitia Casta schreef...

Cher Olivier,

Tous les jours, tres tôt, David entre dans ma loge ou, pendant le shooting du film Gainsbourg, il fait ma coiffure chaque matin.
Nous parlons de tout les choses importants de nos vies, la mode, les hommes et mon sac-Birkin.
Depuis le premier jour du shooting, il y a quelque semaines, David n'arrete de me raconter de son client favorit. Toi! C ést a dire, il n' est pas fou de toi (il te trouve trop intellectuel, et son gaydar n'a pas sonné) mais de tes cheveux. Enfin il m' a montré ton weblog et des fotos de toi. Il m' a dit que tu est journaliste ét écrivain ét athlete. Un combination extremement boulversante.
Et depuis que j'ai vue tes photo's, - je dois etre honete- je suis tombé amoureux de toi! Je veux quitter mon mari Stefano et je veux vivre avec toi. Cette photo devant ton chateau dans la campagne, ces yeux et cette regard désesperé! Je peux pas oublier ca!
Il y a qu'une petite probleme... je ne comprend rien de tes cheveveux et je vraiment deteste des cheveux rouge, venetien ou armenien ou whatever.
Et c'est pour ca que je te demande, je te prie, de teinturer tes cheveux noir ou blonde, ou gris. Sous cette condition je veux bien te marier et de rester tout ma vie avec toi et tes cheveux blonde ou noir.
Olivier, dites oui et donne moi un coup de fil ou un email. Tu trouvera ca ici:
http://i591.photobucket.com/albums/ss354/laetitiafoto/merge2kopie-1-1.jpg

Pour Toujours, ta Laetitia Casta.

31/3/09 22:35  

Een reactie posten

<< Home