woensdag, maart 18, 2009

Wat staat er op de foto? (77)

PhotobucketFoto: Olivier van Beemen

Welke kerk is dit? Spelregels en prijs: hier.

Labels:

24 Reactie(s):

Blogger Gertjan schreef...

Nee, nou wordt ie mooi. Nr 76 had ik al gewonnen. Is de correspondent de tel kwijt of is de vorige versie vanwege geconstateerd dopinggebruik gediskwalificeerd of zo?
Dit lijkt me Parijs. Ik ben niet zo op kerken.

18/3/09 09:28  
Blogger Olivier van Beemen schreef...

Haha, veranderd.

18/3/09 12:11  
Anonymous Anoniem schreef...

Nieuws en raadplaten vliegen ons om de oren. Wel even wennen. Duidelijk geen crisistijd op het blog. Chapeau! Vooralsnog moet ik je het antwoord op deze raadplaat schuldig blijven. Geen tijd. Moet met mijn Citroen langs de garage...

Simone

18/3/09 12:36  
Blogger François schreef...

Laat me raden Simone, de monteur heette Dave;-). Het ziet er op het eerste gezicht uit als het hotel op Russel Square in London waar ik al heel lang ns wil logeren, maar dat is het niet dus. Ff snel wat zoekwerk gedaan maar vooralsnog vind ik niks. Vanavond ga ik nog eens puzzelen.

18/3/09 13:22  
Blogger Gertjan schreef...

Jullie waren gewaarschuwd, en Francois heeft zijn kans gehad.
Dit is Eglise du Saint Esprit op de 186 av Daumesnil in het 12e.
Ontworpen door Paul Tournon.

18/3/09 14:20  
Blogger François schreef...

Zeg zeg, kans gehad...ik heb gemeld dat ik vanavond ga zoeken dus dat houdt otomaties in dat je tot die tijd helemaal niks mag suggereren hier. Zo zijn de ongeschreven wetten..
Nee hoor Gj, die theorie dat de winners-mood en de enorme shots adrenaline daarvan tot snelle nieuwe hoge inzichten en prestaties leiden, die klopt dus. Zelf even checken lukt me niet maar als je gelijk hebt dan alvast wederom gefeliciteerd. Het wachten is op de Correspondent die vanonder een Reijkjavikiaanse geiser het verlossende woord spreekt.

18/3/09 15:13  
Blogger Gertjan schreef...

Kijk maar hier: http://www.st-esprit.org/paroisse.php Ik weet niet hoe ik daar hier een link van kan maken.

18/3/09 15:27  
Blogger emile schreef...

Zut alors. Gertjan, wil je de vriendelijke correspondent straatarm drinken of zo? on the bright side: ik heb wel plotseling een reeds ingepland uurtje naar obscure websites kijken over, dat dan weer wel. Genieten van 'Paris in spring' dan maar. Vervelend... ;-)

18/3/09 16:41  
Anonymous Anoniem schreef...

Gisteren is een nieuwe verstuiver in het gedrocht, wat zich C3(driekeerniets)noemt, geplaatst. Dat was een goede zet, dacht Dave. En dat leek mij ook. De fase dat in de brandsteken me beter leek, is net twee dagen voorbij.
Maar ik ben nogal veeleisend, vrees ik. Ieder tikje, rammeltje of ander verdacht geluidje verhoogt mijn bloeddruk. Dus vandaag maar weer terug naar Dave. Al zingend heeft hij spiksplinternieuwe bougies en enkele afdichtringen geplaatst en nu gaat het ergens op lijken. Hobbelt en sputtert alleen nog bij het naderen van rode stoplichten, maar dat geeft niet, die neiging heb ik ook.
Heb tijdens het wachten van het voorjaarszonnetje kunnen genieten. Op het stoepje bij de ingang. Toch had ik in die tijd liever de raadplaat geraden. Dat had iets opgeleverd. Nu moest ik de rekening betalen. Grr... Grtjan.

Simone

18/3/09 18:35  
Blogger François schreef...

Ach ze zeggen zo vaak dat Franse spul roest en is onbetrouwbaar maar mijn Peugeot gaat al best lang mee. Keertje eens n lekke band, remmen bijstellen, nieuwe snelbinder en oh ja laatst mn bel vernieuwd maar verder loopt ie als een lentezonnetje. Banden oppompen en hij gaat.
Gj is van gevaarlijke outsider een vaste winnaar geworden. Ik blijf hopen op een winbare foto, iets als de Eiffeltoren ofzo....

18/3/09 20:59  
Blogger Alexander schreef...

Ik was net aan het kijken naar een nieuw oto'tje... ik begrijp dat de c3 een "doe maar nie" is? Dat idee had ik eigenlijk al toen ik laatst iets hoorde over knappende voorveren.

19/3/09 14:03  
Anonymous Anoniem schreef...

Franse auto's. De ene dag je vriend, de volgende je vijand. En die veren? Soms breken ze, zoals mij gebeurde midden op de kruising.
Een week later, terug van de dealer, steek ik 'm met gemak weer een veer in z'n k%@t vanwege z'n niet te evenaren souplesse waarmee hij over vijandige verkeersdrempels sjeest.
Een beetje een haat-liefde verhouding dus. Ik blijf het volhouden met hem, coûte que coûte....

19/3/09 19:10  
Blogger Gertjan schreef...

Dat is ook wel een idee, Olivier: een rubriek over Franse auto's.

19/3/09 22:09  
Blogger François schreef...

of over Franse fietsen...:-)

20/3/09 10:10  
Anonymous Anoniem schreef...

Gertjan, je bent hier redelijk nieuw en je maakt een indrukwekkende entree, daar is geen misverstand over. Maar wat je absoluut nog moet weten is dat Correspondent en zijn trouwe sidekick François niet gekwalificeerd zijn voor het autogebruik, anders dan op de achterbank van een taxi. En dan ook nog uitsluitend in noodgevallen. Wel jammer, want over franse auto's is heel veel te vertellen.
:-))

20/3/09 17:55  
Anonymous Anoniem schreef...

Op de achterbank van een 2CV kan ook, lees ik zojuist in de Gelderlander.

Leuk artikel!

21/3/09 08:54  
Blogger François schreef...

Hm, bij een taxi zit je al gauw rond het type Mercedes ofzo, maarre: waar laat men zijn benen op de achterbank van een 2CV? En is er een medisch team aanwezig om het onwelzijn van het geschud en geveer te bestrijden?

21/3/09 14:50  
Blogger Gertjan schreef...

Ook als je niet achter het stuurwiel mag of wil plaatsnemen kun je de schoonheid van sommige puur Franse auto's toch wel beoordelen?

21/3/09 22:37  
Blogger Carl schreef...

Bij mij stroomt benzine door de aderen, dus ik ben er zeker voor in.

Ik stel in dat geval voor dat we beginnen met een gezamenlijke oriënterende studiereis naar het Nationaal Automuseum in Mulhouse, beter bekend als 'de Schlumpf-collectie'.

Alternatieve serie blog-onderwerpen zou kunnen zijn: "Correspondent neemt autorijlessen in Parijs."

22/3/09 09:28  
Blogger Gertjan schreef...

Goed plan. En dan consumeren we daar onze gewonnen prijzen van en met de correspondent.

24/3/09 11:01  
Blogger Olivier van Beemen schreef...

Met Gertjan hebben we er een ware vedette bij. Andermaal gefeliciteerd. Autorijlessen staan (al zeker een jaar of drie) hoog op mijn verlanglijstje, maar het komt er maar niet van. Tot die tijd, en wellicht ook erna, vrees ik dat mijn interesse voor Franse auto's beperkt blijft. Désolé Messieurs.

24/3/09 11:06  
Blogger Carl schreef...

Toch wel reuze handig, zo'n rijbewijs. Vooral als je het nieuws in de provincie niet wilt missen ;)

Ter inspiratie: -Hier- tref je wat auto's aan van je collega razende reporter.

24/3/09 12:15  
Blogger François schreef...

Wow er is dus een (waarschijnlijk ongevaarlijke) gek die alle modellen autoos uit Kuifje heeft verzameld. Geweldig!
Ik ben meestal heel blij met zonder rijbewijs...al is een stremming tussen Rdam en Utr wel redelijk rampzalig voor een treinforens. Ik ga een FD zoeken en lekker van alles over Frankrijk lezen onderweg.

24/3/09 17:55  
Blogger Carl schreef...

Ach, François, de één zit in de file, de ander staat in de trein....

Er is toch wel verschil tussen het kùnnen gaan met het openbaar vervoer of erop aangewezen zijn.

25/3/09 08:36  

Een reactie posten

<< Home