donderdag, maart 26, 2009

Het Franse lied: Daniel Balavoine - Sauver l'amour

De jaren tachtig waren een fijne tijd. Jammer dat ik nog vrij jong was. Moest u ook even denken aan het kind onder de evenaar, later vaak een bedelaar?

Labels: ,

1 Reactie(s):

Blogger François schreef...

Agossie wat een nostalgie, de muziek en vooral die beat, helemaal lekker eigthies. De muziek uit die tijd, vooral de Engelse, kwam tot me via mijn kapper, die ook David (maar dan op zn Engels) heette en opgeleid bij Vidal Sassoon een salon runde waar hij zijn klanten de nieuwste bandjes liet horen. Vooral New Romantics, met Spandau Ballet, ABC en uiteraard Haircut 100, met soms een beetje Depeche Mode. Helemaal modern toen was de haardroog, niet meer zo'n lawaaiige droogkap maar een serie geruisloze lampen die als een boog om je kop stonden. Kon je lekker doorluisteren. I feel like Mae West liet ik me in een vlaag van olijkheid ooit ontvallen en sinds die tijd waren het de Mae West-lights. En David, maar ook Anita, een fenomeen dat engels sprak met haar baas maar dan met een zwaar Maastrichts accent, begrepen mijn haar. Alleen daarom al een zegenrijke fase in mijn leven...

26/3/09 12:42  

Een reactie posten

<< Home