maandag, september 21, 2009

Treinkaartje ruilen: Troc des Trains

Aanstaande maandag zou ik met de Eurostar van Londen naar Parijs reizen, maar ik heb dat veranderd in Londen - Brussel (- Amsterdam). Ik was even vergeten dat In Parijs gelanceerd moet worden... Ik had een goedkoop kaartje (€ 38,50) weten te bemachtigen, waarbij geld terug of ruilen onmogelijk is. De oplossing: Troc des Trains. Daarop kun je kaartjes (TGV, Thalys, Eurostar, etc.) aanbieden, die verloren dreigen te gaan. Winst maken mag niet, verlies wel.
Ik heb mijn kaartje er vorige week opgezet en kreeg de afgelopen dagen acht reacties van potentiële kopers. Zij mailden mij en gaven hun nummer, waarna ik met 'Fredi' heb afgesproken bij de metrohalte Saint-Paul. Hij overhandigde mij zojuist het bedrag dat ik betaald heb en beiden waren wij weer iets gelukkiger.
Wanneer je niet in dezelfde stad woont/verblijft, is het iets lastiger. Dan moet je afspreken dat de verkoper de kaartjes opstuurt nadat het geld gestort is, of andersom. Dan wordt het een vertrouwenskwestie.
Andere (door mij beproefde) mogelijkheden om van onomwisselbare 'Smoove'-kaartjes van Thalys af te komen zijn: nederlanders.fr en marktplaats.nl.
Update. Leve de interactie: een lezer wijst me ook op 2dehands.nl

Foto: lewishamdreamer

Labels:

5 Reactie(s):

Anonymous Michiel van D schreef...

En natuurlijk 2dehands!

http://www.2dehands.be/hobby/tickets/?locale=all&qq=thalys#zir_locale

22/9/09 15:32  
Blogger Olivier van Beemen schreef...

Nog niet aan gedacht, merci voor de tip!

22/9/09 20:16  
Anonymous Bert schreef...

Maakt het uit of de ticket op een bepaalde naam staat?

24/9/09 10:15  
Blogger François schreef...

@Bert: de laatste keer dat ik van Parijs naar NL reisde had ik een online selfprint ticket, maar ik moest zoals daar ook op stond bij de controle (bij instappen Gare du Nord) mijn paspoort laten zien. Doorverkopen/geven zal dan wel niet kunnen.

29/9/09 22:06  
Blogger Olivier van Beemen schreef...

Hoppakee, enkeltje Amsterdam - Parijs komende maandag voor 25 eurootjes. Van schrijven word je niet rijk :-) Merci Troc des Trains.

1/10/09 00:21  

Een reactie posten

<< Home