zondag, september 20, 2009

Halve marathon van Lyon

Dit voorjaar had ik ineens een obsessie voor halve marathons. Ik reeg ze aaneen, steeds iets sneller: San Francisco (1 uur 40 minuten), Parijs (1:38) en Nice (1:36). Na vijf maanden pauze liep ik er vandaag weer eens 21 kilometer en 97,5 meter, in Lyon.
Het parcours door het Parc de la Tête d'Or en langs de kade van de Rhône (in tegenstelling tot wat velen denken spreken Fransen die uit als "Roon") was op papier mooier dan in werkelijkheid. Het park lag er - ondanks een druppeltje regen - mooi bij, maar de Rhône zag je nauwelijks vanaf de weg waarover we met een man/vrouw of vijfduizend liepen.
De afgelopen maanden heb ik hard aan mijn boek gewerkt, vaak tot diep in de nacht, en redelijk ongezond geleefd. Bovendien heb ik minder hard gelopen dan voorheen en dat merkte ik. Ik mag dan regelmatig zwemmen, hardlopen is toch anders. Ik kwam over de finish in 1:45:40. Ik had iets sneller gehoopt, maar ben niet ontevreden.

Halve marathon van Lyon (in 2008), foto: JaHoVil

Labels: ,

0 Reactie(s):

Een reactie posten

<< Home