maandag, oktober 19, 2009

Waarom ik zo van Frankrijk hou

Photobucket PhotobucketFoto's die ik nam tijdens een wandeling afgelopen weekend, op nog geen honderd meter van elkaar, aan de Boulevard Saint-Michel.

Labels: , , ,

5 Reactie(s):

Anonymous Anoniem schreef...

Er was een kiosk bij mij op de hoek (Marx Dormoy) die ze pontificaal naast elkaar had hangen :-)

19/10/09 12:41  
Anonymous Batave schreef...

Deze polemieken heb je overal, in ieder land.
Denk eens aan Groot Brittannië met de kosten-nota's.

De Franse politice maken er echter mijns inziens handig gebruik van door erop te wijzen dat zulke praktijken elders, in het buitenland, niet bestaan. Omdat de doorsnee Fransman niet in het buitenland geïnteresseerd is, lukt dat altijd.
"Et on entretient la polémique. "

Maar zo nu en dan heb je "un retour de baton" vraag maar aan Benoît Hamon.

19/10/09 13:22  
Blogger Simone schreef...

Alleen het woord 'étranger' zegt al genoeg. Het 'in den vreemde' is en blijft vreemd voor de Fransman.
De correctpondent is blijkbaar wel geïnteresseerd in affaires... Ik zou een intervieuw met Jean Sarkozy aanraden, niet één met die enge Mitterrand: je bent nog jong, kijk uit!

19/10/09 18:08  
Blogger Olivier van Beemen schreef...

Tja, Batave, maar pakweg Plasterk die met jonge knapen in Thailand betaalsekst, en Amelie Balkenende die over tien jaar de leiding bij de Zuidas overneemt.... Ik zie niet het direct gebeuren.

Overigens - en hiermee zeg ik niets over mijn geliefde bloglezers - is in NL de belangstelling voor het buitenland de afgelopen jaren ook niet bepaald toegenomen...

19/10/09 19:17  
Anonymous Batave schreef...

NL staat inderdaad hoog op de anti-corruptie-lijst van de VN.
Dus inderdaad géén Balkenende jr. op een topfunctie.

Wat jonge knapen betreft, ik geloof dat die in NL genoeg aanwezig zijn, het betaalseks-aanbod is groot en daar staat het land bekend om, meer dan Thailand.

Hetgeen niet wil zeggen dat er géén polemieken zijn in NL, denk eens aan het bouwschandaal, Lubbers, toen begin jaren negentig, Wilders, nu, die van polemieken leeft enz. enz.

Wat ik wilde zeggen, Olivier, is dat de Franse politici gebruikmaken van de 'navelstaar' mentaliteit, hier.
Het gras is altijd groener bij de buren, nietwaar? Maar het publiek vertikt het om daar even te gaan kijken !

Jammer overigens dat er NL minder belangstelling bestaat voor het buitenland.

20/10/09 14:00  

Een reactie posten

<< Home