vrijdag, oktober 16, 2009

Laatste nieuwtjes

Een stil weekje op het blog, maar hard gewerkt: verhalen gemaakt voor FD (onder meer over Jean Sarkozy), bezig met de research en productie van een tv-programma (later meer), verder druk in de weer voor Elsevier en ik was ook weer eens op de radio. En volgende week staat in de zaterdagbijlage FD Persoonlijk een reportage van enkele pagina's vanuit mijn eigen buurt de Marais. Hoe leven homo's en joden hier eigenlijk samen?
De berichten over In Parijs zijn nog steeds goed. Helaas nog geen recensie in de kranten en tijdschriften (dat kan een tijdje duren), maar de boekhandels schijnen het goed na te bestellen en ook mijn eigen verkoop verloopt naar wens: ruim honderd boeken verkocht in twee weken. Dus als u nog een mooie gesigneerde eerste druk van wilt, kunt u beter snel zijn....
Als u op de hoogte wil blijven van de laatste nieuwtjes, sluit u zich dan vooral aan bij groep In Parijs op Facebook of volg mij op Twitter.

Labels:

6 Reactie(s):

Anonymous Anoniem schreef...

Hey Olivier. Wanneer is het artikel over de zoon van Sarko terug te lezen?

17/10/09 18:23  
Blogger vaee schreef...

Ik heb toch wat recensies gelezen bij bol.com.
Maar gelijk heb ik ook ff een vraag heb je rancois als ZZP'r aangenomen:-) Ik dacht dit te proeven uit de reacties. Hierbij de reacties bij bol.

Klantbeoordelingen (5)
Beoordeling 1 t/m 5

5 oktober 2009, HAARLEM
chapeau
Mooie anekdotes, ontmoetingen met fraaie figuren,en een vleugje couleur locale gecombineerd met interessante perspectieven op het Frankrijk van nu. In Parijs is een buitengewoon leuk boek dat ik in een mum van tijd uit heb gelezen. Een aanrader voor eenieder. 5 oktober 2009, HAARLEM, Victor de Boer
De cliche's voorbij
Olivier van Beemen beschrijft in zijn boek nu eens niet het clichematige Frankrijk van de baguette, de leuke Franse dorpjes en de Parijse mademoiselles, maar laat ons het moderne Frankrijk zien. Het boek voert ons mee in het leven van een jonge correspondent die vol enthousiasme het leven der Fransen verkent en scherp analyseert. Move over Joris Luyendijk, hier is Olivier van Beemen! 5 oktober 2009, Gap (F), Carl Wienhoven
Een nieuwe generatie dient zich aan
Parijs spreekt al eeuwen tot de verbeelding. Vele gelauwerde schrijvers gingen hem voor, maar hier is duidelijk: een nieuwe generatie dient zich aan. Van Beemen geeft op treffende wijze een kijk op Parijs 'anno nu'. De veelbesproken sfeer van Parijs plaatst hij feilloos in de actualiteit en omgekeerd. Een aanrader. 5 oktober 2009, Hoogvliet, Frank Frigo
Harstikke leuk
Het is een hartstikke leuk boek. Wij gaan regelmatig naar Parijs en natuurlijk in de zomer naar Zuid Frankrijk en hebben genoten van de leuke verhalen, de anecdotes en de informatie over het dagelijks leven van de schrijver in Parijs. 4 oktober 2009, ROTTERDAM, Francois
In Parijs
Hij durft wel. Als 21-jarige naar Frankrijk en zich in Parijs vestigen als correspondent. Denkend dat hij al snel de locale cultuur en wat 'typisch' frans is, snapt, maar natte voeten halend bij de eerste gelegenheid dat te bewijzen. Het is bijna symbolisch, fietsend (zonder versnellingen) door Parijs, waar niet Hollandse tegenwind maar de geaccidenteerdheid van de 7 heuvelen, vooral die naar Belleville, weerstand opleveren. Hij redt het, gaat Frankrijk steeds beter doorgronden en Parijs steeds beter kennen. En dan, net 30, na veel journalistiek werk en honderden items op zijn goedgelezen weblog, komt er een boek. Hij was journalist, hij was blogger en is hij nu ook auteur? "In Parijs" bewijst dat Olivier niet alleen Frankrijk heeft leren doorgronden, maar vooral dat hij een echte auteur is. Hij schakelt voortdurend tussen zijn eigen ervaringen en de grote politiek, de cultuur en het soms merkwaardige dagelijkse leven in Parijs. Levendig, snel, met humor en soms een beetje zelfspot loodst van Beemen de lezer door zijn 7 jaren in Parijs. Leuk voor iedereen die meer wil snappen van Frankrijk en het leven in Parijs buiten dat van de toerist die de Thalys uitstapt en een paar dagen geniet van de stad
Vorige Volgende

18/10/09 12:26  
Blogger François schreef...

Vaee, de recensies op bol.com zijn lovend, maar het echte werk is natuurlijk als kranten en bladen hun eigen recensenten op het boek loslaten. Dat is ook goed voor de verkoop. Die bol.com tekstjes zijn slechts reacties van eenvoudige lezers.
Maarre: als ik al positief beoordeel, is dat geheel op eigen titel en verantwoordelijkheid. Daar heeft de Correspondent niks mee te maken. Toen mijn eigen tekst op bol.com niet verscheen - ik dacht het daar was misgegaan - heb ik mijn neef FF gevraagd nog even iets te schrijven. Zijn naam verwijst stom toevallig naar een fenomeentje op dit weblog:-)
In Haarlem heb ik geen familie.

18/10/09 14:28  
Blogger Olivier van Beemen schreef...

Daaraan zou ik kunnen toevoegen dat ik zelf als zzp'er per definitie geen personeel in dienst neem :-)

18/10/09 14:51  
Anonymous Batave schreef...

Stil weekje op de blog? Naar de douches van het zwembad gekeken zeker !

19/10/09 13:23  
Blogger Olivier van Beemen schreef...

Sarko jr stond overigens afgelopen dinsdag in FD.

Twee keer gezwommen vorige week, beide malen in Les Halles.

19/10/09 19:24  

Een reactie posten

<< Home