zaterdag, oktober 03, 2009

Het ligt er echt!

"Hebt u ook het boek In Parijs van Olivier van Beemen?" Over je gêne moet je bij zelfpromotie heenstappen, was een tip die ik kreeg van een andere onbekende schrijver. Dus vroeg ik gisteren bij boekhandel Pantheon in de Sint-Antoniebreestraat in Amsterdam naar mijn eigen boek.
Het was er niet. Maar het was wel besteld. Zou dinsdag binnen komen. Moest het apart gelegd worden? "Hmm, ik bén Olivier van Beemen," antwoordde ik na enige twijfel. "Ik was vooral nieuwsgierig."
De boekenverkoper vertelde me dat hij op grond van de catalogus van Balans twee exemplaren besteld heeft, wat volgens hem niet slecht is voor een debutant. Trouwe bloglezer François spotte het boek bij Selexyz wel, in de Dominicanenkerk in Maastricht. Een hele stapel nog wel.

Lieve lezers, vraag bij uw boekhandel vooral ook even naar In Parijs, liefst vergezeld van een welgemeend "daar heb ik goede dingen over gehoord" (de gêne voorbij...). Hartelijk dank.

Selexyz in Dominicanenkerk, Maastricht. Foto: François

Labels:

8 Reactie(s):

Anonymous Krek. schreef...

Mijn directe manager - ook een schrijver - gaf me jaren geleden een cheque met het verzoek deze gewoon te innen en van het geld twee exemplaren van zijn pasverschenen boek te kopen, liefst in aparte boekhandels en nóg liever in een boekhandel die het niet op voorraad had. Ze zouden er dan allicht een paar méér bestellen.
Ik stond stijf van de plaatsvervangende schaamte en heb de cheque nooit geïnd. Dat maak ik nu via een grote omweg goed door jouw boek te pluggen op mijn blog. Goed voor mijn karma!

3/10/09 21:59  
Blogger Simone schreef...

Sorry, vandaag vergeten, maar aanstaande maandag ga ik naar onze dorps-bruna, gris daar een stapel boeken uit de stellage bij de ingang en leg in plaats daarvan een stapel (..) 'in parijsjes' neer. Ja, je begrijpt het goed: je staat maandag in de top 10 onze Bruna. Zo ergens tussen Heleen van Royen en Maarten 't Hart.
Als dat niet gaat helpen. En als ze mij betrappen, dan ben je gewoon even mijn neef. Zullen ze toch wel begrip voor hebben, hoop ik.

3/10/09 22:47  
Blogger Olivier van Beemen schreef...

Haha, dat zijn goede berichten. Waarvoor veel dank!

4/10/09 10:14  
Blogger Rene Smit schreef...

Hij lag ook in de Bijenkorf nabij de Dam in Amsterdam. Het boek van Claire Polders daarentegen is nergens te vinden :(

5/10/09 00:11  
Blogger Anne schreef...

Had al een exemplaar besteld via Selexyz. Had toch wel graag een gesigneerd exemplaar gehad...

5/10/09 20:38  
Anonymous Olivier van Beemen schreef...

Wow, ook in de Bijenkorf, mooi.

Anne, je kunt natuurlijk een mooi gesigneerd exemplaar bestellen via inparijs.nl en je eigen exemplaar cadeau geven :-)

6/10/09 10:39  
Anonymous Leo, Pantheon Boekhandel schreef...

Beide bovengenoemde exemplaren zijn al verkocht. Doorslaand succes. Uiteraard weer bijbesteld. Nu vier exemplaren!

18/10/09 12:29  
Blogger Olivier van Beemen schreef...

Haha, leuk te horen. Legt u ze maar mooi in de etalage!

18/10/09 13:56  

Een reactie posten

<< Home