woensdag, oktober 07, 2009

In Parijs bij de boekhandel

Langzaam stromen goede berichten over In Parijs binnen uit vele delen van het land. In 't Gooi zit een boekhandelaar die graag rondsnuffelt op Parijsblog, bij Selexyz in Groningen concurreert een stapeltje In Parijs met de (overige?) boeken over Azië, in Nijmegen schijnen ze er mooi bij te liggen en Maastricht wisten we al. Uit mijn geboorteplaats Haarlem vooralsnog geen berichten, ben benieuwd.
Zelf heb ik - met het risico mijn trein naar Parijs te missen - maandag vlak voor mijn terugreis nog even snel gekeken bij Atheneum aan het Spui in Amsterdam. Ik heb natuurlijk geen idee hoeveel ze er besteld hebben, maar ik zag er nog maar eentje liggen, op een presentatiekast bij de afdeling politicologie (waar ik tijdens mijn studie veel boeken kocht). Ik lag naast Dominique Moïsi, een vooraanstaande Fransman binnen de internationale betrekkingen, een mooie plek.
Verder kreeg ik te horen dat de Bijenkorf ze ook al heeft. Voor Selexyz Scheltema had ik geen tijd meer, maar daar lag In Parijs tussen Tommy Wieringa en Martin Bril (foto).
Nu het imperium van Ako en Bruna nog. Het zou toch in elk geval op de stations moeten liggen waar de Thalys naar Parijs vertrekt.

Dus nogmaals mijn oproep: blijf vooral naar In Parijs vragen, juist ook bij Ako en Bruna. Het antwoord dat ik suggereer op de vraag "zal ik het dan voor u bestellen?" is: "Nee, dan ga ik wel naar een boekhandel die het wel heeft." :-) (de schaamte voorbij...)

Labels:

12 Reactie(s):

Blogger emile schreef...

En dan beginnen binnenkort natuurlijk de stadswandelingen door Parijs langs de reeks panden met het bordje "Ici vécut Olivier van Beemen, écrivain". Of komen die pas posthuum? (In welk geval ik wel stadswandelingen à la Da Vinci Code voorstel maar graag zonder de gevelbordjes).

7/10/09 10:07  
Anonymous Philip schreef...

Nog belangrijker: Lig je al bij op de sectie Nederlands van de Gibert Jeune op de place St Michel?

7/10/09 18:09  
Blogger Simone schreef...

Bij onze dorps Bruna greep ik afgelopen maandag mis, helaas. Ik durfde het je nog niet eerder te zeggen. Ze krijgen ze ook niet.
Als het goed is komt er een gesigneerde versie mijn kant uit, dus bij de vraag of ik een exemplaar wilde bestellen, gaf ik als antwoord: nee, ik wil er één voor mijn moeder kopen, waar ik morgen naar toe ga (dik gelogen), maar dan ga ik wel even bij Stumpel kijken of ze 't hebben.
Dat moet pijn hebben gedaan, zou ik zo denken. Stumpel, de concurrent van Bruna in deze regio.
Het schijnt een mooi boek te zijn, mompelde ik nog voordat ik me omdraaide. Ik voelde me wel een beetje opgelaten moet ik eerlijk bekennen.

7/10/09 19:28  
Blogger Olivier van Beemen schreef...

Simone, ik ben trots op je. Ik heb in Nederland een mooi exemplaar voor je getekend. Die gaat inderdaad jouw kant op. Nou ja, hun verlies, zullen we maar zeggen.

Iedereen voortaan naar de Stumpel (topnaam voor een boekhandel)!

7/10/09 19:31  
Blogger Olivier van Beemen schreef...

Goed idee trouwens Philip, kan ik best proberen.

7/10/09 19:32  
Blogger Olivier van Beemen schreef...

Haha Emile, dat worden de nodige bordjes, zit toch alweer aan mijn vijfde adres in zeven jaar....

7/10/09 19:33  
Blogger François schreef...

Met lichte hoop was ik vandaag in de Bruna van mijn vrij banlieu-eske woonwijk. Maar neen. Te druk aan de kassa om het Simone-scenario af te werken. De Rotterdamse Selexyz/Donner had er nog maar 5 in voorraad liggen onder het bordje "reisliteratuur". Er komt een Limburgs verjaardag-golfje (carnaval, denk ik) aan dus ik had er twee besteld. Nu nog maar 3 dus, Rotterdammers: haast u!

8/10/09 18:00  
Blogger Rene Smit schreef...

Tja, nu nog in de brievenbus!?!? Heb je hem al op de post gedaan?

9/10/09 01:19  
Blogger François schreef...

De fraaie boekhandel Den Boer in Baarn heeft een keurig stapeltje in voorrad. De winkel die weliswaar niet zo groot als een Selexyz, lijkt alles te bevatten wat een mens op leesgebied nodig heeft. Het Gooi kan literair naar Parijs nu.
Het boek dat Frederic Mitterand schreef een paar jaar geleden is van geheel andere orde en inhoud ('ni un roman, ni des memoires'), maar wat is het gesprek dat Mitterand gisteravond had met Laurence Ferrari over zijn boek fascinerend. Te zien op de site van rue89.

9/10/09 13:13  
Anonymous Batave schreef...

Ik doe mee met de In Parijs-golf en heb hem door mijn ouders in NL laten bestellen. Over 3 weken komen ze, wordt mijn geduld beloond en mag ik hem ook lezen.

Ga je de kant van Philip Freriks op, Olivier?

9/10/09 13:23  
Blogger Simone schreef...

Misschien ligt zelfs een carrière als die van Patrick Poivre d'Arvor ("Ce qu'ils appellent mon talent n'est fait que de ma conviction") in het verschiet. Le journal de TF1 présenté par ...;-)

Ik heb 'm al wel René. Gisteren in de brievenbus. In een noppenfolieenveloppe. Geheel onbeschadigd. Voldoende gefrankeerd. Het gaat vast goed met de verkoop van.
Aardige woorden van de Ecrivain hemzelve voorin (merci, Olivier), en een geweldig pr-a4tje los toegevoegd.
Ik verzeker je: het is het wachten waard!

9/10/09 19:52  
Blogger vaee schreef...

Olivier gefeliciteerd met de uitgave van je boek. Dat het maar een mooi oplage mag hebben.

13/10/09 19:28  

Een reactie posten

<< Home