zaterdag, januari 21, 2006

Wat staat er op de foto?

Na het doorslaande succes van een eerste poging een spelelement in mijn weblog aan te brengen, volgt hier een tweede, die ik gepikt hebt van mijn vriend Sébastien. Wat staat er op deze foto, genomen in Parijs? Over de prijs voor de eerste die het juiste antwoord weet, vindt nog interne discussie plaats.

Labels:

13 Reactie(s):

Anonymous Anoniem schreef...

C'est la pendule de l'Observatoire, non?

21/1/06 20:28  
Blogger Remco Reiding schreef...

Is dat nou die befaamde Eifeltoren?

21/1/06 23:44  
Blogger Olivier van Beemen schreef...

Helaas, nog geen goede antwoorden.

Je suis désolé, ce n'est pas l'Observatoire, ni la Tour Eiffel

Het goede nieuws is dat de prijs nog steeds beschikbaar is. Over de inhoud daarvan zijn de discussies nog steeds gaande...

22/1/06 13:33  
Anonymous Anoniem schreef...

De toren van Gare de Lyon?

22/1/06 19:40  
Blogger Olivier van Beemen schreef...

Het anoniempje heeft het bij het juiste eind. Maar aangezien de prijs er nog steeds is (lastig uit te reiken aan een anoniempje), volgt hier de bonusvraag. Wie weet waarom de toren verdacht veel op de Big Ben lijkt?

23/1/06 08:59  
Anonymous Anoniem schreef...

Laat ik zeggen: De Fransen gebruikten de diensten van de architect van de Big Ben?

23/1/06 11:28  
Anonymous Anoniem schreef...

Ik heb gewonnen!

Kom maar op met die prijs!

Nee zeg , dat is flauw, een extra vraag...

Ik ben bereikbaar op
brit@alum.com

23/1/06 11:53  
Blogger Olivier van Beemen schreef...

Ok, ok. Het anoniempje heeft gewonnen. Na, zoals gezegd, lang intern beraad is besloten dat de prijs een kop koffie, een biertje of een glas wijn is, in gezelschap van uw aller favoriete Frankrijkcorrespondent. Ook de prijs heb ik overigens gepikt van Sébastien Chabaud. Enige voorwaarde is dat dit festijn plaatsvindt in Parijs en niet in tenten als Maxime's.

De bonusvraag (met als prijs: eeuwige roem en maximum respect) staat nog wel.

24/1/06 12:39  
Anonymous Anoniem schreef...

Ok, nog één poging dan. Het zal wel iets worden van de klok en de klepel maar heeft het bij toeval iets te maken met de Frans-Engelse expositie die begin vorige eeuw gehouden werd. Een expositie die de diplomatieke banden tussen beide landen aan moest halen?

24/1/06 13:46  
Blogger Olivier van Beemen schreef...

Het verhaal gaat dat de toren van het Gare de Lyon zo op de Big Ben lijkt om de talrijke Engelse toeristen die tijdens de Belle Epoque (rond de vorige eeuwwisseling) via dit station afreisden naar de Côte d'Azur, een vertrouwde omgeving te bieden. In het station zit ook een 'Big Ben Bar'.

28/1/06 11:01  
Anonymous Anoniem schreef...

Beter laat dan nooit, maar volgens mij gaat het hier om de Tour de l' Horloge

4/3/06 00:45  
Anonymous Anoniem schreef...

ik denk de Big Ben

11/9/07 20:55  
Anonymous Anoniem schreef...

Tour de L'Horloge :)

8/4/08 19:23  

Een reactie posten

<< Home